חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

הותרו לפרסום שמות ההרוגים בחיסול בתל אביב

הערב (שני) הותר לפרסום כי שני ההרוגים בפיצוץ הרכב שאירע אמש בשעות הערב בשכונת התקווה שבתל אביב הם עוזי בר ציון ואלעד סרדניוף.

אתמול סמוך לשעה 22:40 נשמע פיצוץ עז שהרעיד את שכונת התקווה בתל אביב. מטען רב עוצמה שהוטמן ברכבם של השניים התפוצץ והחל לבעור וכתוצאה מכך גם רכב נוסף שהיה בסמוך אליו עלה באש. כוחות גדולים של כבאות והצלה, מגן דוד אדום ומשטרה זרמו למקום כאשר החלה התקהלות מאוד גדולה בזירת האירוע של סקרנים שלא הבינו את פשר הפיצוץ והאם מדובר באירוע פלילי או שמא בפיגוע.

לוחמי האש החלו בפעולות כיבוי ובסיומן נמצאו גופותיהם של בר ציון וסרדניוף ולצוות מד"א לא נותרה ברירה אלא לקבוע את מותם בזירת האירוע.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

צילום: דוברות כב"ה מחוז דן

הפראמדיקים של מד"א שמחה סימנדוייב וגל פאר שהגיעו למקום סיפרו: "היינו באחד מהרחובות הסמוכים והגענו בתוך זמן קצר למקום. ראינו 2 כלי רכב עולים באש ועשן סמיך. לא ניתן היה להתקרב לרכבים ובשלב הראשון לא ידענו אם ישנם נפגעים. כוחות הכיבוי פעלו לכבות את האש ושניתן היה להתקרב הבחנו בשני גברים בשנות ה- 30 ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם במקום. המשכנו בסריקות ברכב השני ובסביבה ולא אותרו נפגעים נוספים."

צילום: תיעוד מבצעי מ"א

דקות ספורות לאחר הפיצוץ ברכב. צילום: דוברות איחוד הצלה

באתר "פוסטה" דווח כי עוזי בר ציון ואלעד סרדניוף שנהרגו בפיצוץ הינם עבריינים המשתייכים לארגון פשע המשותף למשפחת מוסלי וערן חייא. על פי הדיווח באתר עוזי בר ציון שימש בשנים האחרונות כקצין המבצעים הראשי בארגון ומי שניהל גם את עשרות חברי הארגון.

ראשי הארגון המדובר, יוסי ושי מוסלי, וערן חייא אינם נמצאים בארץ ובר ציון שהיה יעד מרכזי לחיסול מצא את מותו בשעת כושר לה המתינו המחסלים מבעוד מועד. עוד דווח באתר "פוסטה" כי מוקדם יותר לשעת הפיצוץ היו השניים יחד במשחק כדורגל של בני יהודה באיצטדיון המושבה בפתח תקווה וייתכן מאוד ששם הוטמן ברכב המטען.

לארגון הפשע של מוסלי וחייא יש לא מעט אויבים וביניהם בן כהן, אותו ניסו בעבר לחסל והוא ניצל וחברו עבד עייאש מיפו שחוסל בינואר בשנה שעברה על ידי שני מתנקשים שירו בו מטווח אפס כשהגיע עם אשתו ושני ילדיו לביתו במגדלי תל אביב.

רק בחודש אוגוסט האחרון ניצל בר ציון מחיסול כאשר ישב ברכבו בסמוך לקניון בחולון ובוצע לעבר רכבו ירי, ככל הנראה כבר אז ניסו להזהיר אותו מהעתיד לבוא.

6 ימים בלבד לאחר מכן בוצע ניסיון חיסול של בן כהן באזור כיכר המדינה בתל אביב כאשר נורו לעברו יריות מקטנוע בעת שישב ברכבו.

ההרוג השני באירוע הוא אלעד סרדניוף שהיה אף הוא חבר בארגון פשע שעסק בעיקר בתחום ההימורים והגבייה. סרדניוף היה הגובה בארגון והתפרסם בעבר כשהוגש כנגדו בשנת 2013 כתב אישום בגין סחיטה של הכדורגלן עומרי קנדה ואחיו ואיומים ברצח.

סרדניוף נפל אף הוא בחובות שהובילו לאיומים על חייו. על פי כתב אישום שהוגש נגד העבריין עודה קוטייר בחודש ינואר האחרון, סרדניוף לווה ממנו כ-85 אלף ש"ח והתקשה בהחזרת הכסף. בעקבות לחצים שהפעיל עליו קוטייר שיחזיר לו את הכסף ובעקבות החוב שתפח ניסה סרדניוף לשים קץ לחייו ואושפז בעקבות זאת למשך מספר ימים בבית החולים. כעבור זמן לא רב לאחר מכן אף נורה צרור יריות לעבר בית משפחתו שבשכונת התקווה בתל אביב. בחקירתו בעקבות המקרה סירב לשתף עם החוקרים פעולה.

זמן קצר לאחר המקרה הוציאה המשטרה צו אסור פרסום על כל פרט מפרטי החקירה ושעות ארוכות גם נאסר שמם של השניים שחוסלו. כעת פועלת המשטרה במישור הגלוי והסמוי בכדי למנוע נקמה שתוביל למקרי רצח נוספים. בכיר במשטרה אומר כי "האירוע לא יעבור בשתיקה ויהיה מי שידרוש נקמה על חיסולם ויבצע זאת"

צילום: קובי ריכטר, תיעוד מבצעי כבאות והצלה לישראל

תל אביב - פיצוץ רכב ברחוב הלח"י. לוחמי האש...
צילום: קובי ריכטר, תיעוד מבצעי כבאות והצלה לישראל
צילום: קובי ריכטר, תיעוד מבצעי כבאות והצלה לישראל
צילום: קובי ריכטר, תיעוד מבצעי כבאות והצלה לישראל
צילום: קובי ריכטר, תיעוד מבצעי כבאות והצלה לישראל
צילום: דוברות איחוד הצלה

2 תגובות

  1. המשטרה עושה אצלי יותר ביקורי בית מכל עבריין במדינה בלל שאני מעשן .המשטרה מפחדת מעבריינים וניטפלת לאזרחים .חייבים שינויי במדיניות המשטרה כי במקום ארגוניי פשיעה תהייה פה מדינת פשע בקצב הזה

  2. כל אדם , שהסתבך במעגלי הפשע , ומעוניין לא להרצח ; מומלץ לו : לאמץ שיקום עצמי, בהתנדבות , בבתי החולים , ובכוחות הביטחון

Back to top button