מבזקיםמשפטי/פלילי

הפקחים הלהוטים ברשויות המקומיות ודוחות החניה הבלתי חוקיים

האיסור על תגמול עובדי ציבור במתן דוחות הוא ברור הגיוני וידוע. מה שידוע היטב שבחלק לא קטן ברשויות המקומיות בישראל הפקחים מתוגמלים בבונוסים על כמות דוחות החניה ובמקרה הטוב מוטלים עליהם חובת "מכסת דוחות".

התוצאות צפויות: "תקיעת" דוחות חניה במקרים לא מוצדקים או קטנוניים במיוחד המאמללים את האזרחים.

ובתי המשפט לאמיצים עושים צדק ? תשכחו מזה. המנגנון הדורסני והפוגעני בשם "אחריות קפידה" מעקרת כל עשיית צדק – מבזה וממאיסה את שלטון החוק בעיני האזרחים.
יש לחקור את מתן הבונוסים לפקחים ולמחוק את "אחריות הקפידה" מספר החוקים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מאת: עו"ד ארז בר זיו

ימי ההקראה בדוחות החניה הקבועים בבתי המשפט לעניינים מקומיים הם פניו הנפולות של שלטון החוק, המוסיף בכל יום כזה מאות אזרחים המומים, זועמים ומושפלים שרוחם נשברה בהם.

בכל יום הקראה שכזה, מגיעים לכל אחד מבתי המשפט לעניינים מקומיים, עשרות רבות של אזרחים אמיצים ולוחמניים, שהם קומץ מתוך מאות רבות שקיבלו דוחות חניה שאינם מוצדקים כלל או קטנוניים ברמה מבעיתה, והיה להם את האומץ והרצון לעמוד ולהילחם על חפותם ועלבונם, ולא לשלם ולשתוק על לא עוול בכפם.

כמקובל, עשרות אנשים רשומים לאותה שעה, מצטופפים כמו סרדינים מפוחדים באולם בית המשפט, לא יודעים מתי יגיע תורם.

התובע העירוני ומסייעיו מחכים בכניסה ודוחקים ומזהירים באזרחים המרירים לשלם את קנס המקור בהזהירם מקנס גבוה יותר באם ישפטו, כל זאת בניסיון להקטין ככל האפשר את מספר האנשים הגדול מלהתדיין.
בראות הדוחק וחוסר הודאות, ופחד מהלא נודע והאיום בקנסות גבוהים ומכופלים פי 18 !!! רבים נופלים שדודים ומסכימים למלט נפשם ולהציל את יומם, לשלם את הקנס המרשיע אותם בעבירה פלילית, אף אם לא עוול בכפם.

לאמיצים במיוחד אשר בטוחים בחפותם ומתעקשים להגיע ולהישפט, ינתן להשמיע דברם, אלא שבמרבית המקרים, אפילו אם יוכיחו באותות ובמופתים כי לא בוצעה כל עבירה או כי לא היתה בידם כל ברירה, יורשעו ויחוייבו בקנס מוגדל ובמקרה הטוב בקנס המקור, והם ישלחו לביתם אבלים וחפויי ראש ומעתה ואילך יסתובבו בתחושת מרירות קשה כלפי מערכת המשפט, לכל שארית חייהם.

נשאלת השאלה – מדוע מערכת המשפט בוחרת בעבירות פעוטות לחומרא כבית שמאי ואינה מקילה ומסבירת פנים כבית הלל ?

לכך יש כמה סיבות ושורש רע המקבע משפטית את המעשים הנפסדים הללו, אך בעיקר פספוס אחד גדול.

עו"ד ארז בר-זיו

הסיבות מהן ?

א. יעילות שיפוטית הנובע מחוסר הקצאה של כח אדם שיפוטי שאינו יכול לקיים משפט צדק לכל אזרח המלין על דוח חניה שקיבל

ב. הרתעת אזרחים מלהגיע ולערער על דוחות החניה משום סעיף א.

ג. המשך מכרה הזהב של דוחות החניה אשר באים לכסות על מחדלים והשחיתות שהביאה לצפיפות היתר ברשויות המקומיות
שורש הרע מהו ?

אחריות קפידה בחוק העונשין המוטלת על מגוון רחב מאוד של עבירות ההופכת את היוצרות: במקום שהתביעה תוכיח את יסודות העבירה של הנאשם, הנאשם אשם אוטומטית אלא אם הוכיח כי עשה הכל !!! כדי למנוע את העבירה.
בלי להיכנס ליותר מדי הסברים, נאמר כי כדי שיקבע שאדם עשה הכל כדי למנוע את העבירה צריך להיות שופט יוצא דופן בעל חוש צדק מפותח במיוחד.מספיק שהתובע יטען שאותו אדם לא התפלל לאללה כדי לטעון שלא עשה הכל !!! ומכאן הרשעתו קצרה ובטוחה.

הלכת "אחריות הקפידה" החלה על עבירות רבות בספר החוקים הינה בראש ובראשונה פגיעה חוקתית בכבודו ומונעת לחלוטין את זכותו הבסיסית של האזרח להתגונן בכל אשמה המופנית כלפיו (בצדק או שלא בצדק), ובשנית פוגעת פגיעה אנושה וקשה בתחושת הצדק ובמערכת המשפט ושלטון החוק כולו.

הפספוס הגדול מהו ?

חברה בה אזרחיה חשים שמתנכלים להם, והם חיים כעוסים ומנוכרים איש לרעהו ובעיקר כלפי כל עובד ציבור. מוכר לכם ? יצא שכרה של המדינה בהפסדה ובגדול.
במקום להראות את פניה היפות של מערכת הצדק והמשפט וההגנה על האזרח מפני הקלגסים, הופכת מערכת המשפט להם לחותמת גומי ויוצאת חוטאת ומחטיאה.

עתה נחזור לסיבה שהביאה מלכתחילה את האזרח האומלל אל בית המשפט.
קרוב לשנה אחורה, חנה מר אזרח ברחוב בשעות הפיקוח.
בחלק לא מבוטל של הרשויות המקומיות בין שהדוח ניתן בצדק, בקטנוניות או שלא בצדק, בכל אלו הוא אינו חוקי.
הכיצד ? ברשויות מקומיות רבות הפקחים להוטים ביותר ויעילים בצורה מחשידה ביותר.
אף שוטר לא מתקרב לאחוז מיעילותם. דקה אחת שמת את רכבך ללא תשלום-בום דוח.
ואפילו אם בטעות ניתן לך הדוח בעודך ברכב-לא יבוטל הדוח ע"י הפקח והוא ישלח אותך אחר כבוד ל"מערכת הצדק" לאחריות הקפידה המובילה להרשעה בטוחה-זוכרים ???

אלא שהפקחים של הרשויות המקומיות לא נולדו עם הלהיטות ולא עם היעיות המדהימה.
אין זה סוד ופנו אלי מספר אנשים מידיעה אישית שבחלק לא קטן מהרשויות המקומיות מתוגמלים הפקחים לפי מספר הדוחות שנותנים.
במקרה הטוב רק מוטלת עליהם מכסת דוחות.

התוצאה : תמרוץ אסור ובניגוד לחוק שדינו לפסול את כל דוחות החניה שניתנו בכל הרשויות הללו באופן אוטומטי, ולהעמיד לדין פלילי את הפקחים ואת ראשי והרשויות ושאר האחראים לתמרוץ האסור.

בתי המשפט מגנים על הפקחים בחרוף נפש – כך למשל בבית המשפט בנתניה סירב בית המשפט להורות למסור לי תלושי משכורת של הפקחים, ואפילו לא לחקור אותם בעניין הזה.

אני קורא לכל האנשים שיש להם הוכחות ועדויות לתמרוצים האסורים שניתנים לפקחי החניה, בעיקר לפקחי חניה בדימוס, לפנות אלי ולשלוח לי את הראיות כדי לסיים את הפשע הזה אחת ולתמיד.

סוף דבר :

יש למחוק את אחריות הקפידה מספר החוקים ויפה שעה אחת קודם.
כמו כן יש לחקור את עניין הבונוסים והמכסות הניתנים לפקחי החניה בחלק מהערים בארץ שלא נמשיך ונהיה לסדום ועמורה, כפי שנכתב בספר ישעיה "כסדום היינו לעמורה דמינו" (א', ט').

 

תוכן הכתבה הינה על דעתו של הכותב בלבד ואינה משקפת או מייצגת את אתר החדשות, עורכים / כתבים במערכת. מעוניינים גם אתם להביע דעתכם בנושאים מסוימים ושנפרסם לכלל הקוראים? לחצו כאן וכתבו לנו

2 תגובות

  1. הפך למכרה זהב להוסיף כסף לעיריות להרים ערימות שלכסף?? בושה על הגזל ועל הגניבנ בטענה עברת על החוק

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח