מבזקיםמשפטי/פלילי

תביעה נגד 'אסף הרופא': חומר הניגוד דלף וגרם לכוויה קשה למטופלת

בתביעה אותה הגישו עוה"ד דוד פייל ודניאל פרקש נטען כי תושבת ראשון לציון (63) שהגיעה לבית חולים אסף הרופא עם חשד לאירוע מוחי – נותרה עם צלקת גדולה, מכאיבה ומכוערת בידה – כתוצאה מדליפת חומר מנגד מהוריד אליו הוא הוזרק.

על פי התביעה, משהגיעה האישה לבית החולים היא נשלחה לביצוע בדיקת CT ראש עם חומר ניגוד. חומר הניגוד הוזרק לווריד בגב כף היד בניגוד לנהלים, החלטה, שלטענת התביעה, היא שגרמה לדליפת החומר בזרועה של האישה, ולגרימת כוויה כימית בדרגה 2.

האישה החלה לפתח תגובה קשה, שכללה בצקת ושלפוחיות בגב כף היד, האמה וזרוע שמאל, המלוות בכאב חד, ובשטף דם פנימי, ומשגילו הרופאים את הדליפה, הופסקה הזרקת חומר הניגוד, והאישה הובהלה למחלקה לטיפול נמרץ.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כתוצאה מהאירוע אושפזה האישה לשלושה ימים במחלקה לטיפול נמרץ, במהלכם היתה תחת פיקוח ומעקב צמוד של יועצי כירורגיה פלסטית, אורתופדיה, כירורגיית יד, מחלקת פצעים, פיזיותרפיה, קרדיולוגיה ומכון כלי דם.

לדברי עוה"ד פייל ופרקש, האישה סובלת עד היום מכאבים קשים, וממגבלות תנועה בידה מעבר לצלקת המכוערת המכסה את זרועה.

ד"ר אפריים דביר,מ"פורום רופאים", מומחה לכירורגיה פלסטית שבדק את האישה מטעם התביעה, קבע כי בחירת הווריד לו הוזרק חומר הניגוד היתה טעות גורלית וחמורה, המנוגדת באופן מוחלט לנהלים, ונעשתה תוך חוסר התחשבות בגילה של האישה ובמחלות הרקע שלה.

ד"ר דביר קבע, כי על הצוות הרפואי היה להשתמש בווריד בעל קוטר גדול יותר, כגון וריד המרפק, ולהשגיח בקפידה על אזור ההזרקה במטרה לשלול דליפה של חומר ניגוד. הוא העריך את נכותה של האישה בגין הצלקת בשיעור של 15%.

לאחרונה הגישו עוה"ד פייל ופרקש תביעה לפיצויים, בשם האישה, נגד בית חולים אסף הרופא ונגד משרד הבריאות האחראי על הפעלתו. התביעה היא על הסכום המקסימלי הקבוע בחוק (2.5 מיליון שקלים) והיא נדונה בימים אלה בבית משפט השלום בתל אביב יפו.

עו"ד דוד פייל. צילום: רן כליף
Back to top button