בריאותחדשות הארץמבזקים

הילדות אכלו בחצר הגן צמח בר רעיל מאוד ופונו לבי"ח זיו

לחדר המיון במרכז הרפואי זיו בצפת הובאו היום (חמישי) ע"י ההורים והגננת, 5 ילדות בנות חמש, מגן ילדים בגליל העליון, לאחר שטעמו פירות קטנים, כתומים, מצמח בחצר הגן.

הסייעת העירנית, שהשגיחה כי הילדות אוכלות משהו, בדקה מה נאכל, מיד צילמה את הצמח, ושלחה את הצילום לבעלה האגרונום, שזיהה את הצמח כ "סולונום שעיר", צמח בר רעיל מאוד.

"למרות שהילדות נראו ותפקדו כשורה, ללא תסמינים מיוחדים, החלטתי בעצה עם ההורים, להביא אותן לחדר המיון במרכז הרפואי זיו לבדיקה" אמרה הגננת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חמש הילדות טופלו במיון ילדים, במצב קל, עם מעט סממנים של אדמומיות, מלוות בגננת ובהוריהן.

ד"ר מירב אלוביץ – רופאת ילדים במיון ילדים במרכז הרפואי זיו שטיפלה בילדות אמרה: "בהתייעצות עם מרכז הרעלים הארצי, התברר כי מדובר בחומר אנטיכולינרגי העלול לגרום לעלייה בדופק והפרעות נוירולוגיות. מאחר והילדות המתוקות, אכלו רק כמות מזערית, הסימנים היחידים הם אדמומיות בפנים. מעבר לכך נמצאו בהן מדדים גופיים תקינים. למרות זאת אנו משאירים את הילדות איתנו, בחדר מיון ילדים, לכמה שעות השגחה והמשך מעקב".

סולונום שעיר, צמח בר, ידוע בשמו העממי 'ענביי שועל' ממשפחת הסולניים, נחשב לרעיל. חומרי הרעל נמצאים בכל חלקי הצמח ובעיקר בפרי לא בשל, בו גם חומר ציאניד. הצמח אסור ומסוכן לאכילה לבני אדם ואף עלול לגרום למוות.

ד"ר מירב אליוביץ, רופאת ילדים במיון ילדים בבי"ח זיו. צילום: המרכז הרפואי זיו בצפת
צמח הסולניום השעיר. צילום: המרכז הרפואי זיו בצפת
Back to top button