צרכנות

הקמת חברה בע"מ לפני סוף השנה

קיבלתם החלטה לצאת לדרך עצמאית? מזל טוב! לא משנה האם החלטת לפתוח חברת מדיה, סטארט אפ, מסעדה או בית אופנה, כעת עליכם להחליט באיזו דרך ברצונכם להסדיר את פעילותכם העסקית, האם עוסק פטור, עוסק מורשה או שמא חברה בע"מ. לא משנה באיזו צורה בחרתם, עליכם לבצע הליכי רישום שונים בין אם מול רשויות המס השונות ובין אם מול רשם החברות, הליכים בירוקרטיים גוזלי זמן וכסף.

חברה בע"מ – מה זה אומר?

חברה בע"מ הינה יישות משפטית נפרדת מבעלי המניות שלה. מטרתה המרכזית של החברה הינה השאת רווחים לבעלי המניות שלה. חברה בע"מ היא אחת מצורות ההתאגדות הנפוצות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הרעיון המרכזי שלשמו מוסדרת פעילות עסקית כזו או אחרת תחת יישות משפטית הנקראת "חברה" הוא יצירת חיץ, יצירת הפרדה, בין החברה והפעילות העסקית שלה, לבין בעלי המניות. בעלי מניות, הם מי שמחזיקים במניות החברה. מניה היא "נייר" המהווה אגד של זכויות וחובות, כלומר, מניה מסדירה את מערכת היחסים, את הזכויות והחובות בין בעל המניה לבין החברה. בין הזכויות אותה מעניקה מניה למחזיק בה הוא הזכות להשתתף ברווחיה של החברה. מנגד, אם החברה נקלעת לקשיים כלכליים, או במידה ויש לחברה נושה שהיא חייבת לו כסף, אותו נושה לא יוכל להיפרע מהחוב שלו על ידי פנייה לבעלי המניות של החברה אלא מהחברה עצמה. זה הוא העיקרון של היישות המשפטית הנפרדת של החברה.

המסמכים הדרושים לצורך הקמת חברה בע"מ

תחילה יש לחתום על תקנון החברה. מומלץ להשתמש בתקנון סטנדרטי לחברה המכיל את פרטי בעלי המניות, את מטרות החברה ופרטים לעניין הון המניות. שימוש בתקנון סטנדרטי ופשוט מאפשר רישום זריז וקל ברשם החברות. באם בעלי המניות מעוניינים להרחיב את תקנון החברה ניתן לחתום בין בעלי המניות על הסכם מייסדים אשר מסדיר באופן מורחב את תפקידי בעלי המניות, תחומי אחריות, מנגנונים שונים להגנה ושמירה על אינטרסים של בעלי המניות והחברה עצמה ועוד. בסופו של הליך הרישום, תקבלו לידכם תעודת התאגדות, תקנון חתום ומאושר ע"י רשם החברות ומספר ח.פ של החברה.

רישום החברה בפועל

כיום, באמצעות חברות שונות באינטרנט, ניתן לבצע רישום חברה בע"מ בפשטות, בקלות, תוך חיסכון בכסף ובזמן ובלי בירוקרטיה. חברת Ettorney הינה חלוצה בתחום רישום החברות אונליין. לצורך הקמת חברה אונליין כל שעליכם לעשות הוא להיכנס לאתר החברה, להזין את את פרטיכם האישיים, להזין 3 אפשרויות לשם החברה שברצונכם לרשום, להזין את פרטי בעלי המניות, הדירקטורים וחלוקת המניות בחברה. לאחר הזנת הפרטים, יוצר עימכם קשר עו"ד המתמחה בדיני חברות, מתאם לכם פגישה קצרה לצורך זיהוי וחתימה על מסמכי ההתאגדות והוא מבצע עבורכם את כל הפרוצדורה מול רשם החברות במהירות.

לצורך הקמת חברה בע"מ בישראל נדרש לשלם אגרת רישום חברה לרשם החברות בגובה של 2150 ש"ח. מדובר באגרה מופחתת שכן ההליך מבוצע עבורכם אונליין.

מדוע עליי לרשום חברה לפני סוף השנה?

במדינת ישראל נרשמות אלפי חברות בשנה. מרבית החברות נרשמות בתחילת שנה קלנדרית וזאת על מנת שתשלום האגרה "יתפוס" שנה קדימה, אפשר לראות בזה כמו טסט. יחד עם זאת, אנו ממליצים לכם לבצע את רישום החברה שלכם דווקא לא בתחילת השנה אלא לקראת סוף השנה שקודמת לה וזאת בעיקר בשל חשש מעיכובים רבים ועומסים ברשם החברות. נכון, אם תרשמו את החברה בסוף השנה תאלצו לשלם אגרה במועד הרישום ומיד לאחר מכן בשנה העוקבת תאלצו לשלם אגרה שנתית, אך יחד עם זאת, זמן שווה הרבה כסף. בתחילת השנה קיימים עומסים רבים ברשם החברות מה שעלול לגרום לעיכובים ובזבוז זמן רב בהליך רישום החברה שלכם. בנוסף, באם תיתקלו בבעיה כלשהי מול הרשם בהליך הרישום, סירוב בגלל שם תפוס, סירוב בגלל שאחד מבעלי המניות אינו רשאי לפתוח חברה בע"מ ועוד, בעיות אלו עלולות לגרום לעיכובים גדולים מאד בהליך הרישום מה שבסופו של דבר עולה לכם הרבה כסף. על כן, אנו ממליצים לכם להקדים את רישום החברה שלכם לסוף השנה ולא להמתין לתחילתה של שנה חדשה.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח