חדשות חוץמבזקים

"הייתה שבת מאוד מאוד קשה, הילדים שלי בטראומה מהאירוע"

צוות של מתנדבי זק"א בפיקודו של הרב אליסר אדמון הוזעק אמש (שבת) בבוקר לזירת הפיגוע הרצחני שאירע בבית הכנסת "עץ החיים" בפיטסבורג שבמדינת פנסילבניה ובתיאום עם מפקדי ה-FBI בזירה קיימו ספירה וזיהוי ראשוני של הגופות.

מפקד זק"א בפיטסבורג, הרב אליסר אדמון, שהגיע למקום הפיגוע הרצחני בעיר, סיפר על המראות הקשים בזירה: "עשיתי סיור בזירה עם מפקד ה-FBI המקומי. המראות היו מזעזעים, למרות שאני מתנדב בזק"א שנים רבות וטפלתי בזירות קשות של פיגועים בישראל. זה הזכיר לי את הפיגוע הנורא במרכז הרב בשנת 2008. היורה רץ אחרי המתפללים לכל פינה ופינה. לירות ביהודים מאמינים באמצע תפילה? זה נורא. טרגדיה גדולה".

הרב אדמון הוסיף שמדובר באירוע טרור ראשון נגד יהודים באזור, דבר שגרם לתושבים היהודים תחושות קשות מאוד "אנחנו בהלם. אירוע טרור ראשון מסוגו באזור שלנו. המצב ישתנה עכשיו, אבל לא נישבר, אנחנו העם היהודי למודי סבל, אבל אנחנו ננצח ונמשיך לחיות בע"ה. הייתה שבת מאוד מאוד קשה, אנשים לא ידעו מה לעשות. הילדים שלי בטראומה מהאירוע".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מתי גולדשטיין מפקד היחידה הבינלאומית של זק"א אמר: "מרגע קבלת הדיווח על הפיגוע הקשה אנחנו בקשר רצוף עם מתנדבי זק"א באזור ואנשי הקהילה היהודית. בשלב ראשוני צוות מצומצם עשה סריקה בזירת האירוע. כעת הזירה נסגרה עד לסוף הפעילות של ה-FBI. בהמשך ייכנס הצוות לאיסוף הממצאים ופעילות של 'חסד של אמת' ודאגה להבאתם לקבורה".

צילום: זק"א
צילום: זק"א
צילום: זק"א
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח