העולם הערביחדשות חוץמבזקים

אסון בירדן: 17 הרוגים בשטפונות, צוותי חילוץ מישראל הוקפצו לסייע

עשרות הרוגים ופצועים הערב (חמישי) סמוך לים המלח בצד הירדני כתוצאה מהשיטפונות שפוקדים את האזור.

משרד ההגנה האזרחית בירדן מדווח כי לפי שעה נקבע מותם של 17 בני אדם ולפחות 30 אחרים נפצעו, בהם תלמידים מורים ואזרחים. כמו כן נמסר כי 21 בני אדם חולצו והועברו לטיפול רפואי. בשל תנאי מזג אוויר קשים הוכרז בבירה הירדנית מצב חירום.

ראש הממשלה הירדני, עומר אל-רזאז הגיע למקום האסון ואמר, "זהו יום עצוב לירדנים". דוברת ממשלת ירדן ג'ומנה רנימאת אמרה כי נעשים מאמצים גדולים על מנת לאתר את כל הנעדרים בשיטפונות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בעקבות האסון בירדן צוותי חילוץ רבים מישראל, הכולל מספר מסוקי חיל האוויר עם לוחמי 669 של צה"ל, מתנדבי יחידת החילוץ מגילות של משטרת ישראל ולוחמי היל"מ (יחידה לחילוצים מיוחדים ) של מחוז יו"ש של שירותי הכבאות, עושים דרכם לאזור בכדי לסייע באיתור נעדרים וחילוץ נפגעים. בבתי החולים בישראל, סורוקה בבאר שבע והדסה בירושלים נערכים לאפשרות של קבלת נפגעים מהאסון בירדן.

מדוברות המשטרה נמסר: "בעקבות דיווח ובקשה של הירדנים לקבלת סיוע בחילוץ קבוצת תלמידים שנסחפו בשטפון בצד הירדני מתנדבי יחידת חילוץ מגילות של משטרת ישראל המתמחים בחילוץ משטפונות, צוותי רפואה ומתמחים בחילוץ בחבלים עושים דרכם לירדן להעניק סיוע בחילוצם."

דובר צה"ל מסר: "צה"ל החל בסיוע לחילוץ אוטובוס הילדים הירדני שנסחף סמוך לים המלח בצידו הירדני, כתוצאה מהשיטפונות שפוקדים את אזור הדרום. לאור בקשת ממשלת ירדן, יצאו מספר מסוקי חיל האוויר עם לוחמי 669 בפיקוד מפקד היחידה. ברגעים אלו הלוחמים מסייעים בפעולות החילוץ ואיתור הנעדרים ועושים ככל שביכולתם על אף תנאי מזג האוויר לסייע לניצולים באזור השיטפון."

שירותי הכבאות במחוז יו"ש: "בעקבות דיווח על אוטובוס עם תלמידים שהתהפך בצידו הירדני של ים המלח משעות הצהריים,נערכים לוחמי היל"מ (יחידה לחילוצים מיוחדים )של מחוז יו"ש לסיוע לבקשת הצד הירדני בשיתוף יחל"צ מגילות וכעת עושים דרכם למעבר הגבול,ליל"מ התמחות בחילוץ ממים זורמים ומצויידים באמצעים יעודיים, ויכולות חילוץ שונות לכל סוגי תוואי השטח."

תיעוד מחילוץ התלמידים

ביקור ראש הממשלה הירדני בזירת האסון

צילום: היום השביעי – youm7
צילום: היום השביעי – youm7
צילום: היום השביעי – youm7
צילום: היום השביעי – youm7
צילום: היום השביעי – youm7

תגובה אחת

Back to top button