מבזקיםפוליטי / מדיני

שיתוף הפעולה עם ארה"ב בתחום החדשנות הסביבתית עולה שלב

לאחר חתימת מזכר ההבנות בארה"ב, נערך מושב חדשנות סביבתית במפגש השנתי של הקבוצה הכלכלית המשותפת לישראל וארה"ב (Jedg) • על הפרק: יצירת שותפויות בין חברות עסקיות משתי המדינות, קידום מפגשים והתייעצויות מומחים, לצד סיורים.

‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏בהמשך לחתימת מזכר ההבנות בדבר שת"פ סביבתי עם ארה"ב ביום חמישי האחרון, נערך אתמול (שני) בירושלים מפגש הכינוס השנתי של הקבוצה הכלכלית המשותפת לישראל וארה"ב (JEDGׂ) בראשות שרי האוצר של שתי המדינות.

במהלך האירוע התקיים מפגש בנושא חדשנות סביבתית בהובלת המשרד להגנת הסביבה וסוכנות הסביבה של ארה"ב (EPA) ובהשתתפות נציגים מרשות החדשנות, משרד הכלכלה, משרד האוצר ומשרד הבריאות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חלק זה של המפגש התמקד בפעילויות קונקרטיות ליישום משותף של מזכר ההבנות בתחומים שיקום קרקעות, רגולציה של שפכי תעשייה, היערכות ותגובה לאירועי חירום סביבתיים, קידום חדשנות טכנולוגית בתחום המים וכן קידום איסור על עופרת בצבעים. כוונת המפגש הייתה לקדם מפגשים והתייעצויות מומחים משתי המדינות בתחומים אלה, כמו גם סיורים לימודיים, וכן מפגשים ליצירת שותפויות בין חברות עסקיות משתי המדינות בתחום המים ובתחום הקרקעות בישראל ובארה"ב.

צילום: המשרד להגנת הסביבה

גלית כהן, סמנכ"לית בכירה לתכנון, מדיניות ואסטרטגיה במשרד להגנת הסביבה, פתחה את הדיון תוך התייחסות לשיתוף הפעולה הפורה בין המדינות לאורך השנים. היא ציינה כי "לצד העובדה שנחיצות הסיוע של מומחי ה-EPA הוכיחה את עצמה במקרים רבים, ועוד תסייע רבות גם בהמשך, אנו בטוחים כי ידע ישראלי יוכל לסייע לרשויות ארה"ב". כהן סקרה שיתופי פעולה בעבר, שכללו בין היתר, ביקור של מומחי ה-EPA במפרץ חיפה על-מנת לתת מענה לסוגיות זיהום האוויר, התייעצות בזמן אמת על תקריות חומרים מסוכנים ומקרי חירום אחרים, סיור לימודי על תעשיית הפוספטים לאחר מקרה אשלים ועוד.

במפגש הציגה שולי נזר, סמנכ"לית בכירה לתעשייה במשרד להגנת הסביבה, גם את פרויקט שיקום קרקעות מחנות צה"ל ומפעלי התעשיה הצבאית, פרויקט שבמסגרתו יתבצע שת"פ עם סוכנות הסביבה האמריקאית.

בהקשר זה, התקיים סיור באתר השיקום באפולוניה, ונציגי ה- EPA קיבלו הסברים בשטח מאנשי אגף שפכי תעשייה, דלקים וקרקעות במשרד להגנת הסביבה על מורכבות הנושא מבחינת הרכב החומרים והקרבה לגן לאומי.

צילום: המשרד להגנת הסביבה
Back to top button