אינטרנטמבזקיםמשפטי/פלילי

צו הגבלת גישה לשלושה אתרי אינטרנט למשחקי הימורים ברשת

בעקבות פעילות משותפת של מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, כוח המשימה להימורים באינטרנט והיחידה למאבק בפשיעה הכלכלית בלהב 433 שבמשטרת ישראל, הורה ביהמ"ש המחוזי בתל-אביב (כב' השופט קפאח) לראשונה על מתן צו להגבלת גישה לשלושה אתרי אינטרנט המפרסמים ומפעילים משחקי הימורים ברשת: www.1xbet.com, www.p2vbet.com ו- www.totobet777.com.

את הבקשות הגיש עו"ד איתי גוהר ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, בהתאם לחוק סמכויות לשם מניעת ביצוע עברות באמצעות אתר אינטרנט, התשע"ז-2017. חוק זה נכנס לתוקפו לפני כשנה, ומאפשר לפעול להגבלת גישה לאתרי אינטרנט הכוללים פעילות אסורה מחמישה סוגים: ארגון הימורים ומשחקים אסורים, פרסום תכנים פדופיליים, פרסום שירותי זנות, פעילות ארגון טרור וסחר בסמים מסוכנים.

בהתאם לחוק פעלה בעבר מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, ביחד עם משטרת ישראל, לחסימת גישה לעשרות אתרי אינטרנט המפרסמים שירותי זנות והמפרסמים תכנים פדופיליים. כעת, לראשונה, הוצאו צווים לפי החוק במטרה להגביל גישה לאתרי הימורים באינטרנט.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אתרי האינטרנט, שנחסמו כעת על פי הוראת ביהמ"ש המחוזי בתל-אביב, מאוחסנים בשרתי אירוח מחוץ לישראל.

אילוסטרציה. קרדיט: pixabay

במשטרה ובפרקליטות נאבקים מזה מספר שנים בתופעת ההימורים באינטרנט. עתה, נעשה שימוש ראשוני בכלי אכיפה נוסף במסגרת החוק החדש, שנועד להפסיק במישרין את המשך ביצוע העבירות באמצעות אתרי ההימורים. בית-המשפט העליון כבר פסק בעבר כי ההימורים ברשת מזיקים לפחות כמו ההימורים ה"מסורתיים", בין היתר, לנוכח זמינותם לאורך כל שעות היממה, חשיפתם למספר בלתי מוגבל של מהמרים, הקושי שבהבטחת יושרם והגינותם ועוד.

במסגרת מיקוד מאמץ של משטרת ישראל מול תופעות של פשיעה כלכלית חמורה בתחום ארגון וניהול הימורים, הגורמות להרס ולפגיעה כלכלית משמעותית בקרב משפחות פעלו ביחידה למאבק בפשיעה הכלכלית בלהב 433 בחשיפת אתרים המפעילים הימורים על מנת לאפשר את סגירתם.

מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, ד"ר חיים ויסמונסקי, ציין כי בכוונת הפרקליטות להמשיך את השימוש בסעדים הקיימים על פי חוק זה, וזאת כחלק מתפישת ההפעלה של הפרקליטות בתחום המאבק בפשיעה המקוונת. לפי תפישה זו, יש לפעול באופן משולב, הן כלפי מבצעי העברות באמצעות האינטרנט והן כלפי העברות עצמן, זאת כאשר לא ניתן להגיע לחשיפה והעמדה לדין של מבצעי העברות. ד"ר ויסמונסקי הסביר כי המשטרה והפרקליטות ממשיכות לאסוף חומרים הנוגעים לאתרי אינטרנט ישראליים המבצעים פעילות עבריינית, ובקרוב תוגשנה בקשות נוספות להסרה או חסימת גישה לאתרים אלה.

אילוסטרציה. קרדיט: pixabay
Back to top button