חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הקולנוע

מליאת הכנסת אישרה לפני זמן קצר (שני) את תיקון הצעת חוק הקולנוע בקיראה שנייה ושלישית. בהצעת החוק מוצע כי מקורותיו של תקציב הקולנוע יהיו התמלוגים שמשולמים למדינה לפי הוראת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו. מוצע לתקן את סעיף 12 הסדר לעניין מאגר לקטורים שתנהל מועצת הקולנוע. הקרנות יעסיקו לקטורים לפי מבחני התמיכה שנקבעו לפי החוק ובלבד, שכלל הלקטורים יהיו מקרב מאגר שתנהל מועצת הקולנוע, יודגש כי המאגר לא יוגדר בהיקפו והזכאות תהיה בידי העומד בתנאים על פי חוק.

מוצע עוד, כי המבקש להירשם במאגר הלקטורים יוכל לפי בחירתו להצהיר בטופס הבקשה כי הוא משתייך לפריפריה כהגדרתה בסעיף החוק. ולהוסיף סעיף 13 (א), ולאפשר בו מסלול סיוע נוסף לסרטי קולנוע.

מוצע כי השר יקבע בתקנות שסכום שלא פחות מ-15% ולא יעלה על 20% יוקצה לטובת מי שמסייע ליצירה הישראלית. במקביל סוכם כי יתווסף לתקציב השנתי של הקולנוע סכום של 20 מיליון שקל לשנה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יוסי יונה (המחנה הציוני) אמר כי "החוק הזה הוא חוק רע, בשל תוכנו ובשל הנסיבות שבא לעולם, סיימנו את הכנס האחרון בצרימה, משום שהצלחנו לסקל את החוק הזה באופן חלקי. הבאנו לשינויים משמעותיים בחוק הזה, אחד מהם זה התוספת ליוצרים, ואנחנו מודעים עד כמה היא גבוה תעשיית הקולנוע הישראלית. ולכן אין צורך לתקן ובכל זאת השרה ביקשה לתקן. תודות לשר האוצר שהסכים להעלאת התקציב לטובת היוצרים."

שרת התרבות- מירי רגב (הליכוד) אמרה כי "יש מי שבוחר לזרוע היסטריה ויש מי שבוחר לעשות היסטוריה, לא עוד מועדון סגור ולא עוד הורדת מסך, אלא דווקא, הציבור הישראלי כולו ייקח חלק בתעשיית הקולנוע הישראלית השגרירה שלנו גם בעולם.
הגיע הזמן שחוק הקולנוע יאפשר קולנוע למגזרים השונים חרדים ערבים ועוד, שנה וחצי בדקה הוועדה את הקולנוע הישראלי, איפה יש דבר כזה שלקטורים נבחרים על ידי הקרנות, זה כמו לתת לחתול לשמור על השמנת.
מעבירים ליועץ המשפטי נושאים ביני לבין משפחת אדרי, שהם היחידים שהשקיעו בקולנוע הישראלי. כמה אתם "חפיפניקים", והתרבות לא מעניינית אתכם, הגיע הזמן להכניס קולות חדשים למועדון הסגור. אנחנו נאפשר קולנוע ציוני יהודי ערבי וחרדי, ואלה הם דברים חדשים שלא היו."

44 הצביעו בעד, לעומת 32 מתנגדים, ללא נמנעים.

 

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח