בריאותמבזקים

רמב"ם מקים מאיץ לטכנולוגיות רפואיות ישראליות באטלנטה

בטקס שנערך בשבוע שעבר (חמישי) באטלנטה, ג'ורג'יה שבארה"ב, נחתם מסמך הבנות לשיתוף פעולה בין הקריה הרפואית רמב"ם למכון הטכנולוגי ג'ורג'יה (GIT) וחברת הבת שלו – המרכז הגלובלי לחדשנות רפואית (GCMI). במסגר השותפות בין הגופים יוקם מאיץ טכנולוגי, אשר ישמש לחניכה וליווי של חברות סטארט-אפ ישראליות בתחום המד-טק והמכשור הרפואי לפעילות בארה"ב , במקביל לפעילותה של נציגות חברת GCMI ברמב"ם. המהלך התאפשר הודות לסיועם של הקונסוליה הישראלית בדרום מזרח ארה"ב ולשכת המסחר אמריקה-ישראל (קונקס).

המאיץ הטכנולוגי, אשר יתמקד בקידום חדשנות בתחום הביו-רפואה והרפואה הדיגיטלית, יציע לחברות נבחרות מימון, ליווי של חונכים עסקיים בשוק האמריקאי, סיוע תמיכה בפיתוח המוצר ומסחורו, עזרה ביצירת קשרים עם שותפים אסטרטגיים ומשקיעים פוטנציאליים, ליווי במסלול לאישורי FDA וכלים נוספים. מסלול החניכה ימשך בין חצי שנה לשנה, על פי תוכנית שנקבעה מראש.

כאמור, לחברת GCMI תוקם נציגות ברמב"ם, אשר תהווה חלק מגוף משותף לבית החולים ולשותף האמריקאי. גוף זה יהיה אחראי על בחירת החברות המתאימות לקחת חלק במיזם, כאשר את ניהול המאיץ הטכנולוגי תיקח על עצמה GCMI.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במעמד טכס חתימת מסמך ההבנות נכחו פרופ' רפי ביאר, מנהל רמב"ם ועו"ד רוניה רובינשטיין, מנהלת היחידה לקידום מחקר במרכז הרפואי. כמו כן לקחו חלק באירוע טיפאני ווילסון, מנכ"ל חברת GCMI, השגרירה יהודית ורנאי שורר, הקונסול הכללי של ישראל בדרום מזרח ארה"ב, מנכ"ל לשכת המסחר אמריקה ישראל, גיא טסלר, נצי ממשל ג'ורג'יה – מר ברט ברנטלי, האלה מודלמוג, מנהלת לשכת המסחר של אטלנטה ועוד.

"המומחיות של GCMI היא הובלת מוצר בתחום המכשור הרפואי והבריאות הדיגיטלית, החל משלב הרעיון דרך תכנון, ייצור, פרה – קליניקה וכו', ועד לאישור רגולטורי ומכירות", מסבירה עו"ד רובינשטיין את יתרונות השותף החדש של רמב"ם, "הכל מתבצע תוך התייחסות שוטפת מהיום הראשון לדרישות רגולטוריות ולהיבטים העסקיים הייחודיים של ארה”ב. שיתוף הפועלה מאפשר לנו ליהנות מהידע שלהם ולצאת לדרך שבה חברות ישראליות יעברו תהליך שרובו יתקיים בארץ, אך במסגרתו גם יגיעו לאטלנטה לקידום המוצר, גיוס משקיעים וכד'. הקשר עם הקופים השותפים – GCMI וקונקס – נמשך כבר זמן מה וכעת התהליך הבשיל לכדי מעשה".

לדבריו של פרופ' ביאר מדובר בבשורה עבור ישראל בכלל וחיפה בפרט: "מדובר במאזן רווח עבור שני הצדדים, ישראל ואטלנטה", מסביר פרופ' ביאר, "אנחנו יכולים להרוויח רבות מהידע העמוק והניסיון הרב שנרכש במרכז הגלובלי ולאפשר לטכנולוגיה ישראלית להפוך מתעשייה מקומית לבינלאומית. שותפנו בארה"ב זוכים בגישה לחדשנות הישראלית ששמה הולך לפניה והאפשרות לרתום אותה לטובת הצרכן בארה"ב. זו התחלתה של שותפות פורה ומרגשת".

צילום: עודד שורר

בתמונה, מימין לשמאל: עו"ד רוניה רובינשטיין, השגרירה יהודית ורנאי שורר, פרופ' רפי ביאר, טיפאני ווילסון והאלה מודלמוג, מנהלת לשכת המסחר של אטלנטה.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח