בריאותמבזקים

התחסנתם כבר נגד השפעת? למי מומלץ במיוחד להתחסן?

מבצע חיסוני השפעת העונתית לעובדי רמב"ם יצא לדרך בתחילת השבוע שעבר, כאשר עובדי בית החולים נקראו להגיע אל מרפאת הפרסונל ולעמדות נוספות אשר הוקמו במיוחד, על מנת להתחסן. מבצע חיסוני העובדים הינו צעד מניעתי שגרתי מפני ווירוס השפעת העונתי, הננקט בכל שנה, לקראת עונת החורף. החיסונים נעשים בהתאם להנחיות משרד הבריאות בכל בתי החולים וקופ"ח.

נציגי הנהלת בית החולים, רופאים ואחיות בכירות, היו הראשונים להתייצב ולהתחסן, כשהם מנצלים את ההזדמנות לשמש דוגמא לשאר צוות בית החולים והציבור הרחב, במטרה לעודד אותם להתחסן. נכון להיום בבוקר (ראשון), חמישה ימים מאז החל מבצע החיסונים ברמב"ם, עומד מספר המתחסנים מבין עובדי בית החולים על כ-800 איש המגיעים מסקטורים שונים.

את המבצע שנערך בתוך בית החולים, מלווה קמפיין פנים ארגוני עליו אחראי משרד אחות ראשית ומערך השיווק בביה"ח, תחת הכותרת "השפעתי", המפרט את חשיבות הנושא ומעודד את עובדי בית החולים להצטרף למאזן המתחסנים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"חיסון עובדי ביה"ח חשוב מכמה סיבות", מסבירה גילה היימס, מנהלת הסיעוד ברמב"ם, "בראש ובראשונה המטרה היא להגן על עצמם ועל בני משפחותיהם מפני הווירוס, כמו גם על המטופלים בבית החולים", ומוסיפה, "העובדים אחראים אישית לחיסון שלהם, כחלק משמירה על בטיחותם המקצועית. בכל שנה המודעות לחשיבות הנושא והיענות הצוותים עולות בהתאמה".

צילום: דוברות רמב"ם
צילום: דוברות רמב"ם

ילדים, מבוגרים וקשישים: למי מומלץ במיוחד להתחסן?

אחת מקבוצות הסיכון להן מומלץ במיוחד להתחסן על ידי משרד הבריאות הם המבוגרים והקשישים. ד"ר צבי דוולצקי, מנהל השירות הגריאטרי ברמב"ם, מציין כי ההמלצה נובעת מכך שמדובר באוכלוסייה בסיכון גבוה לסיבוכים של מחלת השפעת, ואף לתמותה: "ריבוי מחלות רקע, שכיחות של תחלואה ושינויים פיזיולוגיים במערכת החיסונית הם מאפיינים שכיחים אצל קשישים רבים", הוא מסביר, "השפעת היא גורם סיכון נוסף, אותו ניתן למנוע בעזרת חיסון פשוט".

"גם בקרב הילדים עלולים להתפתח סיבוכים עקב מחלת השפעת", אומר פרופ' עימאד קסיס, מנהל השירות למחלות זיהומיות בילדים ברמב"ם ורופא בכיר ביחידה למחלות זיהומיות בביה"ח, "ההמלצה לחסן היא לכלל האוכלוסייה, החל מגיל חצי שנה, ובהתאם להנחיות משרד הבריאות. חיסון ומניעת שפעת בקרב ילדים משפיע לא רק על בריאותם של הקטנים, אלא גם על סביבתם הקרובה".

הקריה הרפואית רמב"ם קוראת לעובדי מערכת הבריאות ולציבור הרחב להתחסן על מנת להגן על בריאותכם ועל בריאות סביבתכם.

Back to top button