בריאותחדשות הארץ

איך תחזקו את המערכת החיסונית שלכם? הימנעו מלחץ נפשי ותצחקו

ד"ר אבי פרץ, מנהל מכון המחקר והמעבדה למיקרוביולוגיה במרכז הרפואי פדה-פוריה, הרצה על מערכת החיסון שלנו, במסגרת יום הבריאות שהתקיים ב"סב יום" של המועצה האזורית עמק יזרעאל.

להימנע מלחץ נפשי וסטרס ולהשתדל לצחוק לפחות 30 שניות, אלה חלק מההמלצות עליהן המליץ ד"ר אבי פרץ, מנהל המעבדה למיקרוביולוגיה, ומכון המחקר, במרכז הרפואי פדה- פוריה, בהרצאה שהעביר לכ50 משתתפים. ההרצאה היתה חלק מיום בריאות לבני הגיל שארגנה סיגל אהרון, רכזת קידום בריאות, ביום חמישי האחרון.

נושא ההרצאה היה "המערכת החיסונית שלנו ", ד"ר פרץ הדגיש את הקשר ההדוק שבין מתח נפשי למערכת החיסון, "בזמן מתח נפשי משתחררים בגוף הורמונים שתפקידם לסייע להתמודד עם לחץ – כמו אדרנלין וקורטיזון . להורמונים אלה השפעות שליליות לטווח הרחוק, זה גורם לעלייה ברמת הסוכר בדם, מעלה דופק ולחץ דם ועלול לגרום לבעיות בלב. זה לא עניין פסיכולוגי אלא ביולוגי ומוכח שלחץ נפשי פוגע במערכת החיסון".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"מצד שני", ציין ד"ר פרץ, "צחוק מחזק ומועיל! צחוק שנמשך 30 שניות מוריד את רמת הורמוני הלחץ ומשפר את תפקודה של המערכת החיסונית. כשצוחקים משתחררים חומרים הפועלים כמשככי כאבים ומעלים את תחושת הרוגע, מחזקים את פעילות המערכת החיסונית ואת עליית רמת הנוגדנים בדם".

ד"ר פרץ המליץ על תזונה עשירה בוויטמין ומינרלים החשובים לחיזוק המערכת החיסונית כדוגמת, ויטמין C והדגיש את חשיבות ההתחסנות ובפרט החיסון נגד מחלת השפעת.

סיגל אהרון, רכזת קידום בריאות ומתנדבים בעמותת ותיקי עמק יזרעאל, הודתה לד"ר פרץ על ההרצאה המרתקת. מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי והממונה על קשרי קהילה הוסיפה כי ההרצאה של ד"ר פרץ פותחת שנה רביעית של שתוף פעולה פורה ומוצלח עם המועצה האזורית עמק יזרעאל ועמותת ותיקי העמק.

צילום: סיגל אהרון
צילום: סיגל אהרון
Back to top button