חדשות הארץטכנולוגיהמבזקים

מתקן החנייה הרובוטי הראשון בישראל נחנך היום

בכירי היצרנית הגדולה בעולם למערכות חניה רובוטיות ישתתפו היום (ראשון) בחנוכת מתקן החניה הראשון של החברה בתחנת הרכבת בכפר סבא. את המתקן הקימה השלוחה הישראלית Lift Parking בשיתוף פעולה עם עיריית כפר סבא והחברה הכלכלית.

השחקנית המובילה בעולם בתחום החניונים הרובוטיים נכנסת לפעילות עסקית בישראל. מדובר בחברת TOPP הסינית, הפועלת בישראל באמצעות חברת Lift Parking. היום (ראשון) ישיקו בכירי TOPP ו Lift Parking בשיתוף עיריית כפר סבא והחברה הכלכלית את החניון הרובוטי הראשון מסוגו בישראל בתחנת הרכבת נורדאו. זאת בהמשך ליוזמת עיריית כפר סבא והחברה הכלכלית להקמת מתקן חנייה, שמטרתו להילחם בבעיית החנייה בעיר.

TOPP היא החברה היצרנית הגדולה בעולם למערכות חניה רובוטיות. מאז נוסדה בראשית שנות ה-2000 היא ייצרה והרכיבה 750 אלף מקומות חניה בסין, רוסיה, יפן, הונג קונג, קולומביה, אל סלבדור, מלזיה, וייטנאם, קליפורניה ואוסטרליה. כעת היא מגיעה גם בישראל באמצעות חברת Lift Parking שנמצאת בשליטת היזם ואיש העסקים בנג'מין רטיג.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: יח"צ

יתרונותיה היחסיים של מערכת החניה של חברת Lift Parking היא בהיותה מותאמת ספציפית לצרכי הלקוח, ומבוססת על הטכנולוגיות, מערכות הפעלה, מנועים וחומרי גלם של החברות Schneider Nord ו SEW הגרמניות. מערכת החניה מודולרית, חסכונית וירוקה, ובאה לידי ביטוי בחסכון של 75% בזמן ההקמה לעומת חניון קונבנציונאלי, ושל 68% בעלויות הבניה. הברזל של TOPP משמש להקמת החניונים, ומיוצר על ידי קונצרן התשתיות הסיני הענק CNBM – החברה האם של TOPP. מגזין "פורבס" דירג את קונצרן התשתיות והבניה CNBM בפעם הרביעית ברציפות במקום ה-267 מבין החברות הגדולות בעולם בהיקף נכסיהן.

CNBM היא יצרנית בטון, פיברגלס, סיבי פחם, זכוכית ומערכות קולטי שמש מס' 1 בעולם. היא נחשבת גם לאחת החברות המובילות בבניית מפעלים ולוגיסטיקה, רובוטיקה ומכונות לתעשייה. בנוסף משמשת כספקית עיקרית לפיתוח מערכות טיהור המים של סין. בסה"כ פעולת החברה ב-120 מדינות בעולם, כאשר ההכנסה השנתית שלה עומדת על כ-40 מיליארד דולר בשנה.

בישראל פועלת חברת Lift Parking למתן פתרונות חניה לפרויקטים של תמ"א בהם היצע החניה מצומצם ודורש פתרונות יצירתיים על מנת לספק את מבוקשם של הדיירים הקיימים והחדשים. בנוסף היא פועלת גם למתן מענה בחניונים ציבוריים, בעיקר סמוך למוסדות ציבור או למוקדי תחבורה ראשיים כמו תחנות רכבת, חניוני נמל, בתי חולים ועוד. החניונים אותם החברה מייצרת מסוגלים גם לספק פתרונות לרכבים גדולים דוגמת אוטובוסים ומשאיות – פתרון ייחודי שאין לאף מערכת אחרת.

יתרון נוסף שמציעה Lift Parking הוא מימון מלא וערבויות ביצוע לרשויות המקומיות. המשמעות היא שהרשויות אינן צריכות להשקיע ולו שקל אחד במיזמים, להיפך – היא רק עשויה להרוויח מכך באמצעות מכירת שטחי פרסום על החניונים, וכמובן משותפות ברווחים הכרוכים בדמי החניה.

צילום: יח"צ

בנג'מין רטיג, מנכ"ל ובעל השליטה בחברת Lift Parking: "אנחנו גאים להוביל את מהפכת החניה בישראל. הגב הפיננסי והמקצועי של חברת TOPP העולמית מאפשר לנו לתת כל פתרון וכל מענה נדרש בתחום החניה, ולהציע תוך זמן קצר לכל לקוח – פרטי, ציבורי או מוסדי – את החניון המותאם לצרכיו. אנחנו מוקירים ומודים לעיריית כפר סבא והחברה הכלכלית שלה על האמון ועל הדרך להיות השותפים הראשונים שלנו למימוש חזון החניה הקלה והפשוטה בישראל. לכבוד הוא לנו להיות חלק ממערך התחבורה הירוק של העיר, דבר שמתחבר באופן טבעי עם הערכים והחזון של החברה".

צביקה צרפתי, ראש העיר כפר סבא: "אני מברך על שיתוף הפעולה, שמעמיד את כפר סבא בשורה ראשונה עם ערים חכמות בעולם. מתקן החנייה החדש שאנו משיקים יפעל כפיילוט ראשוני, ולאחר בחינה והצלחה של הפרויקט אנו נפעל להרחיבו לשאר חלקי העיר. כחלק מחזון העיר הירוקה אנו מקדמים מגוון פתרונות חנייה וניידות סביבתיים. כמו כן, אנו משקיעים בסלילת מסלולי אופניים, מעודדים נסיעה משותפת ברכבים ושימוש בתחבורה הציבורית. אנו נמשיך לשאוף גבוה ולהעמיד בפנינו אתגרים להבאת שירותים חדשים ויוצאי דופן לתושבי העיר".

אלעד קנדל, מנכ"ל החברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא: "בתקופה האחרונה עוסקת החברה הכלכלית במציאת פתרונות למצוקת החניה ברחבי העיר. ככל שהטכנולוגיה מתקדמת מתגלים פתרונות שבשל עלותם הכספית הגבוהה לא התאפשר לבצעם. פתרונות חדישים וירוקים זמינים יותר כעת. עיריית כפר סבא שמה לה למטרה להגדיל את מספר מקומות החניה בניצול מקסימלי של שטחי החניה. החניון הרובוטי הוא צעד נוסף וראשון מסוגו בארץ ואנו מקווים שלאחר תקופת ניסיון פורה נוכל לראות עוד מתקנים דומים פרוסים ברחבי העיר. החניון הרובוטי, הוא חלק ממספר פתרונות חניה וחניונים שחלקם בוצעו וחלקם נמצאים בתהליך פיתוח ברחבי העיר. אני תקווה שפתרון החניון הרובוטי יהיה מוצלח כזה שנוכל לשים אותו בסמוך לעסקים ברחבי העיר ובכך לסייע גם לעסקים וגם לקהל הלקוחות שלהם".

צילום: יח"צ

 

Back to top button