מבזקיםמשפטי/פלילי

תביעה: התחזתה לרופאה פלסטית וגרמה נזק חמור לפני המטופלת

רופאת שיניים התחזתה לרופאה פלסטית, ביצעה ניתוח אסתטי בפניה של מטופלת כבת 63 מערד – וגרמה לה נזקים חמורים – כך נטען בתביעה המתבררת בימים אלה בבית המשפט השלום תל אביב.

על פי התביעה, כתוצאה מהניתוח, אותו הרופאה לא הייתה מוסמכת לבצע, לקתה המטופלת בזיהום חמור בלחיה השמאלית.

עוה"ד עדי אברג'יל-ברוורמן ודוד פייל ממשרד עורכי הדין דוד פייל ושות', המייצגים את האישה, טוענים כי מכון FACE IT בתל אביב שהעסיק את הרופאה, הציג את עצמו כמתמחה בטיפולי אסתטיקה והסתיר את העובדה שמדובר ברופאה עם התמחות בשיניים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדבריהם, באוקטובר 2013 הוציא משרד הבריאות חוזר העוסק בביצוע טיפולים קוסמטיים על ידי רופאי שיניים, ובו נכתב כי רופאי שיניים רשאים לעסוק במקצועם לפי פקודת רופאי השיניים בלבד, וכי הם רשאים להזריק בוטוקס רק אם הדבר נעשה במסגרת טיפול שיניים בחלל הפה בלבד.

"בניגוד למצופה לא בוצעה כל פעולת אכיפה מטעם גורמי המדינה ומשרד הבריאות נגד רופאי שיניים העוסקים בתחום האסתטי, ובכך אפשר משרד הבריאות לנתבעות להמשיך לעסוק בתחום זה ללא כל הפרעה" טוענים עוה"ד אברג'יל-ברוורמן ופייל.

לדברי המטופלת, הרופאה במכון FACE IT הציגה את הטיפול כהליך קצר, פשוט, ללא כאבים, סיבוכים או סיכונים, וסיפרה כי היא בעלת ניסיון רב בתחום. על פי התביעה, הטיפול בוצע תחת הרדמה מקומית, באמצעות 5 חוטים בכל צד, וכן בוצע טיפול לעיבוי השפתיים.

לדברי עוה"ד אברג'יל-ברוורמן ופייל, לאחר שהמטופלת התלוננה על כאבים עזים ודימום, ניסתה רופאת השיניים לטפל בזיהום בעצמה ולא הפנתה את המטופלת למיון או למומחה לכירורגיה פלסטית לקבלת טיפול מיידי כמתחייב. בעקבות כך התפשט הזיהום עד למצב שבו נדרש ניתוח מורכב להוצאת החוטים מפניה של האישה שהסבו לה כאבים עזים.

לתביעה צורפה חוות דעתו של ד"ר אפרים דביר, מומחה לכירורגיה פלסטית, אשר קבע כי ההליך שבוצע בפניה של המטופלת היה רשלני, שטחי וללא שמירה על הוראות הסטריליזציה למניעת זיהומים.

ד"ר דביר העריך את נכותה של המטופלת כתוצאה מרשלנות הנתבעות בשיעור של 20%.

לדברי עוה"ד אברג'יל-ברוורמן ופייל, לו היה משרד הבריאות אוכף את ההנחיות לפיהן חל איסור על רופאי שיניים לבצע פעולות קוסמטיות, יתכן כי האירוע היה נמנע והתובעת הייתה מבצעת את ההליך הקוסמטי, אם בכלל, על ידי רופא שזהו תחום מומחיותו.

כתוצאה מהניתוח הכושל, נטען בתביעה, נותרה האישה עם צלקות נרחבות, מכערות ומכאיבות בפניה, סבלה ממתח נפשי רב ודיכאון עד להופעת גרד ופריחה בגופה, ואף טופלה נפשית. בנוסף היא פוטרה מעבודתה, בן זוגה נפרד ממנה, והיא נאלצה להיתמך ולהיעזר בארבעת ילדיה.
בעקבות כך, הגישו עוה"ד אברג'יל-ברוורמן ופייל תביעת פיצויים, בשם המטופלת, על סך מיליוני שקלים נגד מכון FACE IT, רופאת השיניים, קופת חולים לאומית שבה חברה המטופלת ומשרד הבריאות.

על פי התביעה, החליטה קוסמטיקאית כבת 63 מערד לשפר את מראה פניה. היא פנתה למכון FACE IT בתל אביב שהציג את עצמו כמתמחה בטיפולי אסתטיקה, כשהרופאה שעימה נפגשה הציגה את עצמה, לדבריה, כרופאה אסתטית, בעוד שעל פי התביעה, היא רופאת שיניים שכלל אינה מוסמכת לבצע טיפולים אסתטיים.
לפי עוה"ד עדי אברג'יל-ברוורמן־ ודוד פייל, ממשרד עורכי הדין דוד פייל ושות', המייצגים את המטופלת, הרופאה המליצה למטופלת לעבור טיפול של הרמת פנים, אשר מיד בסיומו הבחינה המטופלת, לדבריה, שלחי שמאל שלה לא נראית טוב.

בדרכה לביתה הרגישה המטופלת כי משהו נקרע בצד שמאל של פניה, ומיד התקשרה, לעדותה, למרפאה על מנת לעדכן את הרופאה בתקרית. אך במרפאה נמסר לה, לטענתה, כי "כך זה צריך להיות" וכי "אין מקום לדאגה". עוד נאמר לה, לדבריה, כי עם הזמן מצבה ישתפר, הכאבים יפחתו והפנים ייראו מצוין.

על פי התביעה, כשמצבה הרפואי החמיר ובפניה החל פושה זיהום, ניגשה התובעת לאותה רופאה שטיפלה בה, וזו החליטה לטפל בה בעצמה על ידי אלחוש מקומי וניקוז הפצע, ולא הפנתה אותה למיון או למומחה לכירורגיה פלסטית לקבלת טיפול מיידי כמתחייב.

חודש מאוחר יותר פנתה האישה לקופת חולים לאומית שבה היא חברה, ונבדקה על ידי רופאת משפחה. לדברי התובעת, רופאת המשפחה ציינה כי היא סובלת מדלקת בעור הפנים שהופיעה לאחר פרוצדורה קוסמטית, ונתנה לה טיפול אנטיביוטי למשך 10 ימים.

מאוחר יותר התקשרה התובעת שוב למכון FACE IT ועדכנה את הרופאה כי יש מוגלה בפצעים. בשלב זה אמרה לה הרופאה שתפנה למיון בבית החולים סורוקה, לרופא ספציפי שעימו שוחחה הרופאה. התובעת, שאיבדה את אמונה ברופאה, החליטה לפנות לקופת החולים להתייעצות עם מומחה בכירורגיה פלסטית, אך זה החליט להמתין ולראות אם הטיפול התרופתי עוזר.

ואולם חרף הטיפול התרופתי הזיהום בפניה התפשט עד למצב שבו נדרש ניתוח מורכב להוצאת חוטים שהושארו לאחר הניתוח האסטתי מפניה, אשר גרמו לה לכאבים מלווים בהפרשה דמית.

"כתוצאה מהאירועים המתוארים הושחתו פניה של התובעת באופן שהשליך על כל תחומי חייה", טוענים עוה"ד אברג'יל-ברוורמן ופייל. בעקבות מצבה הרפואי החלה האישה לקבל גם טיפול נפשי לצורך ההתמודדות עם המשבר, קשייו והשלכותיו.

ד"ר אפרים דביר, מומחה לכירורגיה פלסטית, שחוות דעתו צורפה לתביעה, קבע כי האישה קיבלה טיפול רשלני, ושהחוטים הוחדרו לפניה באופן שטחי ובשדה לא סטרילי, מה שגרם לזיהום על השלכותיו הקשות. ד"ר דביר העריך את נכותה של המטופלת כתוצאה מרשלנות הנתבעות, בשיעור של 20%.
"מדובר בטיפול שהרופאה אינה מוכשרת ואינה מוסמכת לבצע, ואשר לגביו הבהיר משרד הבריאות כי אין לבצעו על ידי רופאי שיניים", מציינים עוה"ד ברוורמן־אברג'יל ופייל.

לנוכח זאת הגישה האישה, באמצעות עוה"ד אברג'יל-ברוורמן ופייל תביעה בגין רשלנות רפואית נגד מכון FACE IT, נגד הרופאה שטיפלה בה, נגד קופת חולים לאומית, שרופאיה לא שלחו את המטופלת לבירור מיידי בבית חולים ובכך, כך נטען – החמירו את מצבה, ונגד משרד הבריאות. – אשר היה מודע לתופעה שבה רופאי שיניים עוסקים ברפואה אסתטית כדבר שבשגרה, ואף הוציא חוזר והבהרות בנושא, אך לא נקט אמצעי אכיפה להנחיותיו או בפעולות נגד רופאים אלו.

התביעה, בסכום המקסימלי הקבוע בחוק (2.5 מיליון שקלים), הוגשה באמצעות עוה"ד עדי אברג'יל-ברוורמן ודוד פייל, ונדונה בימים אלה בביהמ"ש השלום בתל אביב יפו.

אילוסטרציה. קרדיט: pixabay
Back to top button