מבזקיםמשפטי/פלילירצועת עזה

אישום: הבריח אמל"ח לשימוש חמאס בתמורה ל-100 ש"ח ליום

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד סלימאן קאדי, תושב עזה בן 20, המייחס לו שני אישומים בגין ביצוע עבירות נגד ביטחון המדינה של מתן שירות לארגון טרור, איסור פעולה ברכוש למטרות טרור, הובלת נשק, התפרעות, חבלה בכוונה מחמירה המהווה מעשה טרור, ועוד.

על פי עובדות כתב האישום, הנאשם, לאחר שעבר אימונים צבאיים מטעם ארגון חמאס, עבד בהברחת סחורות במנהרת הברחה ממצריים לרצועת עזה, שאורכה 3.5 ק"מ ואשר נמצאת בבעלותו של פעיל החמאס.

במהלך שנת 2017, השתתף הנאשם בהברחת מאות רבות של שקי תחמושת, מטעני חבלה ואופנועים, הכל לשימוש חמאס, כשהוא מודע לכך שאלו מועברים לארגון לצורך מלחמתם בישראל. תפקידו של הנאשם בהברחות, היה להוריד סחורה מהצד המצרי לאחרים, אשר המתינו לסחורה בתוך המנהרה והעבירו אותה לצד העזתי, לידיהם של ארבעה פעילי חמאס, הלבושים בלבוש אזרחי שהמתינו בפתח המנהרה. תמורת פעילותו זו קיבל הנאשם 100 ש"ח לכל יום עבודה בהברחות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כמו כן עולה מכתב האישום, כי החל מחודש מרץ השנה ועד מעצרו, השתתף הנאשם בהפגנות שנערכו במסגרת צעדת השיבה, סמוך לגדר הגבול בין ישראל לרצועת עזה, מזרחית לרפיח. במהלך ההפגנות, יידה הנאשם בעודו רעול פנים, אבנים באמצעות רוגטקה לעבר חיילי צה"ל, במטרה לפגוע בהם ולגרום להם חבלה חמורה ויידה אבנים לעבר ג'יפים של חיילי צה"ל.

בתאריך 4.5.18, הנאשם ביחד עם אחרים פרצו לצד הפלסטינאי של מעבר הגבול כרם שלום, גרמו לו נזק רב והשחיתו חלקים רבים ממנו. במהלך הפריצה, גנב הנאשם בנזין ממשאבת הבנזין של מעבר כרם שלום.

בנוסף, בהפגנה שהתקיימה ביום העברת שגרירות ארה"ב לירושלים, בתאריך 14.5.18, השתתף הנאשם, ביחד עם אחרים שזהותם אינה ידועה, במשיכת גדר התלתלית המגינה על גדר הגבול, במטרה להסתנן לישראל ולגרום נזק לגדר הגבול.

זאת ועוד, ביום 6.8.18 ובמועדים אחרים אשר אינם ידועים במדויק למאשימה, במהלך ימי השישי של הפגנות השיבה, הצית הנאשם, בעזרת בנזין שהיה רוכש בדרכו להפגנה, צמיגים אשר חולקו על-ידי החמאס, במטרה לפגוע ביכולת ראייתם של חיילי צה"ל.

ביום 22.9.18, הגיע הנאשם לפתח בגדר התלתלית של הגבול שבין ישראל לרצועת עזה, חצה את הגדר התלתלית והתקרב למרחק של עשרה מטרים מהגדר האלקטרונית, זאת בכוונה להיכנס לשטח ישראל שלא כדין. חיילי צה"ל ששמרו על הגבול הבחינו בנאשם, הורו לו להרים את ידיו ולהיכנס לשטח ישראל, שם נעצר הנאשם.

הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

אילוסטרציה
Back to top button