חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

"רוב יהודי בגליל": הונחה אבן פינה להקמת מפעל צה"ל בצפון

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הניח את אבן הפינה להקמת מפעל המרכבה ומרכז השיקום והאחזקה החדש של צה"ל (מש"א) באזור התעשייה ציפורית בנצרת עילית. ליברמן: "אחת ממטרות הפרויקט היא קודם כל לשמור על רוב יהודי בגליל. צריך להגיד את זה ולא להתבייש בזה. למעלה מ-5 מיליארד ש"ח יושקעו בפרויקט. יותר מ-2,000 משרתי קבע ואזרחים עובדי צה"ל יועסקו כאן".

בטקס חגיגי בהשתתפות מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אודי אדם, ראש אט"ל, אלוף איציק תורג'מן וראש עיריית נצרת עילית, רונן פלוט, הניח הערב (חמישי) שר הביטחון אביגדור ליברמן את אבן הפינה להקמת המש"א החדש של צה"ל ובתוכו מפעל טנק המרכבה. מדובר באחד מפרויקטי התשתית והטכנולוגיה המורכבים והחשובים של צה"ל לעשור הבא. הוא יביא לפינוי כ-670 דונמים באזורי הביקוש במטרופולין תל-אביב, חיפה וראשון לציון ולהשקעות של מיליארדים בתשתיות. לאחר הקמתו ישרתו ויועסקו במש"א למעלה מ-2,000 משרתי קבע ואזרחים עובדי צה"ל ועוד מאות רבות של נותני שירותים מאזור הצפון.

מרכז השיקום והאחזקה מייצר את טנק מרכבה ואת נגמ"שי הנמר והאיתן. בנוסף המרכז כולל מפעלים רבים ובתי מלאכה אשר עוסקים בייצור ותחזוקת אמצעי לחימה שונים של זרוע היבשה, בינהם: רכבים ממוגנים, מצלמות ואמצעי ראיית לילה, מערכות תקשורת כמו מכשירי מכ״מים ועוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר הביטחון ליברמן אמר בטקס: "תסתכלו על גבעת הטרשים הזאת. בעוד כמה שנים היא תהפוך לאחד ממרכזי הייצור הגדולים בצפון. מי שיילך לארכיון ההיסטורי ויבדוק איך התקבלה ההחלטה, אי שם בחנוכה 1957, על הקמת העיר נצרת עלית, יגיע למסקנה ששום דבר לא השתנה. גם אז וגם היום אחת המטרות המרכזיות היא קודם כל לשמור על רוב יהודי בגליל. צריך להגיד את זה ולא להתבייש בזה. אלה חלק מהמטרות, גם של משרד הביטחון וגם של מדיניות הביטחון. למעלה מ-2,000 איש ישרתו כאן. נטפל בצורה אחראית ומושכלת גם בעובדים שיישארו במרכז הארץ. איננו שוכחים את זה, לא נפקיר אף אחד".

ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, אלוף איציק תורג׳מן: ״הקמת המחנה מצטרפת לתהליך שלם של העתקת מחנות במסגרת פרויקטי שה״ם, אשר יוביל לשיפור התפוקות בתהליכי העבודה ולהגברת היעילות בבסיסי צה״ל. המש״א הוא הלב הטכנולוגי הפועם של צה״ל, המרכז את מיטב הטכנולוגיות, האמצעים והיכולות לייצור ושיקום אמצעי לחימה לכלל יחידות צה״ל, בשגרה ובחירום. כדי ליצור את היצירה הטכנולוגית, אנו זקוקים לבתי מלאכה מודרניים בהם נוכל לתת תנאי שירות הולמים לעוסקים במלאכה ולספק לצה״ל את צרכיו המבצעיים באיכות בלתי מתפשרת. את פירותיו של החרוב שניטע היום, תקטוף מערכת הביטחון כשיגיעו למקום המיוחד הזה מידי בוקר אלפי אנשי קבע, חיילים ואזרחים עובדי צה״ל – אותו הון אנושי וטכנולוגי המהווה את עיקר עוצמתו של המש״א״.

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח