חדשות הארץמבזקיםתנועה ותחבורה

המשטרה: מצלמות המהירות מדויקות ומהימנות והן ישובו לפעול

כידוע, בעקבות סימני שאלה שהתעוררו בנוגע לפעולתה של מערכת מצלמות המהירות (א'3), הוחלט לערוך שורת בדיקות מעמיקות ומקיפות על מנת לבחון האם מהימנותה של המערכת משביעת רצון. לאור זאת, נתקבלה בחודש יוני החלטה להקפיא את ההליכים המשפטיים ואת גביית הקנסות המתבססים על פעולת המערכת.

אגף התנועה במשטרת ישראל מודיע כי מהנדסי הטכניון העבירו למשטרת ישראל דו"ח סיכום של ממצאי הבדיקות שנערכו לבקשתה למערכת המצלמות א-3.

הדו"ח מלמד כי במערכת א-3, דיוק מדידת המהירות ודיוק ממוצע כלל הבדיקות, עומד בדרישות ההמלצות הבינלאומיות של מצלמות א-3, וכי המצלמות מדויקות ומהימנות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הדו"ח המסכם הוצג גם לפרקליטות המדינה. הפרקליטות ערכה בחינה אשר כללה בירור כלל הנקודות אשר היו דרושות הבהרה במישור המשפטי. בהמשך לבדיקה זו, ניתן אישור הפרקליטות להמשך ניהול דו"חות המופקים ממערכת א-3 בבתי המשפט לתעבורה.

כאמור בהודעות הקודמות של המשטרה לציבור בנושא זה, המועד האחרון לתשלום הקנס המקורי, נקבע ליום 15.10.18. מועד זה יוארך לפנים משורת הדין, כך שניתן יהיה לשלם את כלל הדו"חות עד ליום 15.11.18.

דו"חות הזמנה לדין, ודו"חות ברירת משפט בהם הוגשה בקשה להישפט במסגרת המועד הקבוע בחוק, וטרם נקבע מועד דיון בעניינם, ייקבעו לדיון בבתי המשפט לתעבורה בהתאם למועדים שיוקצו ע"י בית המשפט.
הודעה תישלח בהתאם באמצעות הדואר.

לגבי עבירות תנועה שתועדו במצלמות א'3 בתקופה מאז נמסרה הודעה על הקפאת הדו"חות ועד למועד הודעה זו, הרי שהודעה בעניין זה תימסר בהמשך.

המצלמות יחזרו לתעד עבירות תנועה ולהנפיק דו"חות לנהגים הנוסעים במהירות החורגת מהמותר בחוק ובכך מסכנים חייהם ואת חיי ייתר משתמשי הדרך.

מאגף התנועה במשטרת ישראל נמסר, "נמשיך לפעול בנחישות לצמצום עבריינות בכבישים ולהצלת חיים. סעו כחוק."

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח