חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

תת-אלוף עופר וינטר מונה למזכיר הצבאי של שר הביטחון

היום (חמישי) מונה תת-אלוף עופר וינטר למזכיר הצבאי של שר הביטחון. הטקס נערך במחנה "רבין" (הקריה), במעמד שר הביטחון, מר אביגדור ליברמן וראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, מפקדים, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

תת-אלוף עופר וינטר מחליף בתפקידו את תת-אלוף יאיר קולס אשר מילא תפקיד זה במהלך חמש השנים האחרונות. תת-אלוף יאיר קולס יפרוש מהצבא לאחר 31 שנות שירות.

שר הביטחון, מר אביגדור ליברמן אמר בטקס: "תפקיד המזכיר הצבאי לשר הביטחון הוא מהמורכבים והמשפיעים על ביטחון מדינת ישראל. קולס, אתה אחד הקצינים האיכותיים והערכיים שפגשתי. איש נטול פניות, עם ניסיון ויושר מקצועי שסרגל עקום לידו. תודה על תרומתך העצומה לשר הביטחון ולמדינת ישראל. לך עופר יש את כל הניסיון המבצעי והכישורים האישיים כדי לבצע בהצלחה את התפקיד הכל כך רגיש הזה. אין לי ספק שכך יהיה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט אמר בטקס כי "המזכיר הצבאי לשר הביטחון הוא תפקיד מיוחד, התפקיד מחייב גישה מקצועית, מסורה, נטולת פניות, שמחפשת רק את ביטחון מדינת ישראל. לתפקיד הזה מתמנה היום עופר וינטר. עופר, מפקד שדה מצטיין שעבר את כל התפקידים הקרביים שצה"ל יודע להציע לטובי המפקדים שלו. יש לך את כל הכלים לעשות את התפקיד הזה בצורה מקצועית, ממלכתית, ומההכרות איתך כך תעשה, ואני מאחל לך בשם כל הפורום הצלחה גדולה בתפקיד.
ההצלחה שלך היא הצלחה של צה"ל ושל ביטחון מדינת ישראל. באופן שבו מבצעים את התפקיד הזה, מתוך ניסיון, יש השפעה גדולה מאוד על העשייה הביטחונית, על העשייה הצבאית, עם אפשרות להשפעה גם במעגלים הרבה יותר רחבים. אני מאחל לך הצלחה גדולה. יאיר, ביצעת את התפקיד למעלה מחמש שנים. השילוב של בסיס כלוחם ובהמשך כקצין מודיעין בתפקידים מרכזיים ביהודה ושומרון בפיקוד המרכז, והאופן שבו ביצעת את התפקיד, מעידים עלייך כאדם, ומעידים עלייך כקצין. אני מביע הערכה גדולה בשם הפורום על שירות ארוך ומפואר".

צילום: דובר צה"ל

המזכיר הצבאי של שר הביטחון היוצא, תת-אלוף יאיר קולס: "אני מסיים היום שירות של 31 שנים בצה"ל בגאווה גדולה ובסיפוק עצום. דרך ארוכה שהחלה כלוחם בצנחנים, דובדבן ולאחר כך מגוון תפקידי פיקוד, מטה ומודיעין. מצאתי אושר גדול בעשייה ובזכות להיות שותף בשירות קשה ותובעני. אבקש להודות לך השר על האמון, התמיכה והגיבוי. לך הרמטכ"ל, על העבודה המשותפת ועל תרומתך לחיזוק צה"ל. אחרון חביב, עופר וינטר ומשפחתו, אחראיות גדולה תהיה לך כשתעמוד במבחן העצמאות שלך במוקד של קבלת החלטות הרות גורל. תזכור תמיד שאין לנו ארץ אחרת".

צילום: דובר צה"ל

המזכיר הצבאי של שר הביטחון הנכנס, תת-אלוף עופר וינטר: "מאז סוכמתי לתפקיד המזכיר הצבאי, התחלתי בתהליך למידה בו נחשפתי לחשיבות התפקיד, למרכזיותו, למורכבות שבו ולרגישות הנדרשת. מתוך הבנה זו, אני מקבל על עצמי את התפקיד בענווה רבה ובתחושת שליחות. שר הביטחון, אני מודה לך על האמון שנתת בי בבחירתי לתפקיד מזכירך הצבאי, אני מתחייב לעשות כל שביכולתי להיות לך לעזר. הרמטכ"ל, תודה על ההזדמנות להתמודד על תפקיד זה, אני מברך על הזכות לבצעו. קולס, יאיר, אתה איש יקר, בעל ענווה, ישר ואמיץ. תודה לך על כל מה שלימדת אותי, תודה רבה על תהליך חפיפה יסודי ומלמד".

צילום: דובר צה"ל
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח