חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

אישום: "גרב ארבעה זוגות גרביים כדי לשחרר את האזיק"

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה לבית משפט השלום בתל אביב כתב אישום נוסף נגד נאשם הידוע בכינוי ה"האקר מאשקלון" בגין ניסיון בריחה ממשמורת חוקית, סחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה, פרסום ידיעות כוזבות ועבירות נוספות.

לפי כתב האישום כנגד הנאשם הוגש כתב אישום בגין עבירות שאת חלקן ביצע בהיותו קטין, וב- 18.10.17 הורה בית המשפט על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. ב- 7.6.17 התארגן הנאשם בבית המעצר בו שהה, לקראת יציאה לבדיקה שנקבעה מראש. הנאשם גרב ארבעה זוגות גרביים, על מנת למנוע הידוק של האזיק לרגלו, כדי שיתאפשר לו בהמשך לשחרר את האזיק. לאחר הבדיקה, במהלך הנסיעה בחזרה לבית המעצר, שחרר הנאשם את האזיק ברגלו ודפק בעוצמה מספר פעמים על דלת רכב הליווי של שרות בתי הסוהר, עד אשר עקר את הדלת ממקומה, וזאת במטרה לברוח מן המעצר. עקב כך, עצרו אנשי שב"ס את הרכב, בשולי כביש 4, וזינקו לעבר הדלת, מנעו ממנו לצאת מהרכב ולאחר מכן אזקו אותו באזיקים נוספים והעבירו אותו לבית המעצר באמצעות רכב אחר.

לפי אישום נוסף, במהלך אפריל 2018, בעת ששהה הנאשם בבית המעצר, ריכז מספרי טלפון של בתי-ספר, קניונים ובתי מלון על גבי פתקים אותם הסתיר בתאו וסביבתו, במטרה להטיל אימה על האנשים הנמצאים במקומות אלו. הנאשם השיג במרמה את מנוי הטלפון של אחד מהאסירים האחרים והתקשר לשני בתי ספר יסודיים במרכז הארץ. הנאשם איים על צוות בתי הספר כי הטמין פצצות במוסדות וכי עומד להתרחש בהם מרחץ דמים. בעקבות איומיו פונו התלמידים מכיתות הלימוד והוזעקו למקום כוחות משטרה וחבלנים שסרקו את השטח במטרה לאתר מטעני חבלה. הנאשם אף התקשר לבית מלון באילת ואיים על קצינת הביטחון של המלון כי הוטמנה פצצה במלון שעתידה להתפוצץ בקרוב. עקב כך מסר צוות המלון למשטרה ידיעה כוזבת על הטמנת הפצצה והוזנקו לבית הספר חבלן וכוחות משטרה נוספים, אשר ערכו סריקות במלון ובסביבתו, במטרה לאתר מטעני חבלה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כזכור, התיק העיקרי נגד ההאקר מאשקלון מתנהל מזה למעלה משנה בבית-המשפט המחוזי בתל-אביב, בפני השופט צבי גורפינקל. על פי התיק העיקרי, יוחסו לנאשם ביצוע שורה ארוכה של פעולות איום והפחדה כלפי למעלה מ-2000 מוסדות ברחבי העולם: נמלי תעופה, חברות תעופה, בתי ספר, מוסדות יהודיים, תחנות משטרה ועוד וכן כלפי מספר אישים. בגין מעשים אלה כלל כתב האישום כנגדו אלפי עבירות של סחיטה באיומים, פרסום ידיעות כוזבות הגורמות פחד ובהלה, עבירות מחשב והלבנת הון שביצע במשך כשנתיים, וכן עבירות של נשיאת נשק, תקיפת שוטר, תיווך לסחר בסמים, מתן אמצעים לביצוע פשע, פרסום והחזקת חומרי תועבה פדופיליים ועוד. לאחרונה ביהמ"ש קבע כי הנאשם ביצע את כל העבירות שיוחסו לו בכתב-האישום המקורי והוא אחראי להן. כמו כן, ביהמ"ש הרשיע את הנאשם בכל העבירות אותן ביצע כבגיר. זאת, לאחר ניהול ההליך שהתמקד בשאלת מצבו הרפואי ואחריותו למעשיו במהלך ביצוע העברות. התיק העיקרי קבוע לטיעונים לעונש ליום 29.10.2018.

אילוסטרציה
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח