חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

בוטל שחרורו המוקדם מהכלא של האסיר האני דארי

בית משפט לעניינים מנהליים בבאר שבע קיבל לפני זמן קצר (חמישי) את עתירת הפרקליטות נגד ועדת השחרורים לשחרר שחרור מוקדם את האסיר האני דארי, תושב ישראל, אשר יחד עם תושב השטחים הסיעו שב"חים שביצעו את הפיגוע בשער שכם בירושלים ביוני אשתקד, שבו נרצחה לוחמת מג"ב הדס מלכא ז"ל.

בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות, לפיה הוועדה בין היתר לא נתנה משקל למסוכנות הנשקפת מהאסיר כעולה מחומרת העבירות שביצע, ובפרט בהיותו תושב ישראל, אשר ניצל זאת כדי לסייע לשוהים בלתי חוקיים להיכנס לתחומי מדינת ישראל.

כזכור, האסיר נדון לתקופת מאסר של 14 חודשים, לאחר שהודה והורשע בביצוע עבירות של גרם מוות ברשלנות של לוחמת מג"ב הדס מלכא ז"ל והסעת שב"ח בנסיבות מחמירות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בוועדת השחרורים, אשר התקיימה בכלא קציעות ביום 17.9.18, קיבלה הוועדה את בקשתו של האסיר לניכוי שליש ממאסרו, והורתה על שחרורו המוקדם על תנאי בניגוד לעמדת הפרקליטות.

בית משפט לעניינים מנהליים ציין בהחלטתו שביטלה את החלטת ועדת השחרורים, כי החלטת הוועדה "חורגת ממתחם הסבירות…, זאת ראש וראשית בשל כך שוועדת השחרורים לא נתנה את המשקל הנדרש למסוכנות העולה ממעשיו של המשיב שלא פחתה במידה מספקת, ועל כן המשיב לא הרים את הנטל המוטל עליו להוכיח שאותה מסוכנות פחתה או אוינה".

כמו כן צוין בהחלטת בית המשפט, כי "כתושב ישראל מוטלת עליו חובת זהירות מוגברת לביטחון הציבור והמשיב במעשיו ברשלנות בדרגה גבוהה, באופן בו נהג בכך שנסע במכוון בדרכים עוקפות כדי לאפשר את כניסת תושבי השטחים לישראל, הפר באופן בוטה את החובה המוטלת עליו"… וכי "אלמלא מעשיו של המשיב, אפשר שהיה נמנע ביצוע הפיגוע הקטלני".

תגובה אחת

Back to top button