מבזקיםמשפטי/פלילי

אישום: התעללה בבנה החולה וחטפה אותו מחוץ לגבולות המדינה

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה לפני זמן קצר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד אילנה הס בת ה-62, שהוסגרה לאחרונה מקפריסין לישראל, בגין התעללות בחסר ישע, הזנחת מושגח, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, שיבוש מהלכי משפט והוצאה אל מעבר לגבולות המדינה.

על פי כתב האישום, הנאשמת הייתה אימו של א.א., חסר ישע בן 31, שאובחן כמי שמתפקד ברמת פיגור שכלי בינוני נמוך, לוקה באפילפסיה קשה מאד ושאינו מסוגל לדאוג לצרכיו הבסיסיים ביותר. ב- 16.2.15 הותירה הנאשמת את חסר הישע לבדו וללא השגחה בחניון בהרצליה, כשהוא שוכב על צדו על רצפת החניון וכשרגלו הימנית קשורה בשרשרת ברזל לכיסא הקדמי של רכבה.

ב- 25.2.15 היות שהנאשמת סירבה להגיע עם חסר הישע לחקירה במחלקת הרווחה, הגיעה המשטרה לדירת הנאשמת ברמת השרון. שם, מצאו השוטרים את חסר הישע כשהוא סובל משבר בתת ראש הזרוע השמאלית. הנאשמת סירבה במעמד זה להזדהות בתעודת זהות מול השוטרים, ולא אפשרה לשוטרים ללוות את חסר הישע למחלקת הרווחה לצרכי חקירה. לאור זאת, ב- 2.3.15 הוצא חסר הישע ממשמורת הנאשמת והועבר למסגרת מגינה במעון ביפו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ב- 10.12.15, ביהמ"ש לענייני משפחה בת"א מינה את עמותת "אקים לאפוטרופסות" כאפוטרופוס לחסר הישע. מטעם העמותה מונתה אפוטרופסית לחסר הישע אשר סיכמה עם הנאשמת כי הנאשמת תוכל לבקר את חסר הישע פעמיים בשבוע במעון, וכמו כן תורשה להוציאו לביתה כל סוף שבוע שני, תוך התחייבות מצד הנאשמת להחזיר אותו למעון ביום ראשון בבוקר.

ב- 21.4.16 , הגיעה הנאשמת למעון כדי לאסוף את חסר הישע לביתה. באותן הנסיבות, אושר לנאשמת להוציא את חסר הישע מהמעון והיא התחייבה בכתב להחזירו ב- 24.4.16 עד השעה 12:30. ב- 22.4.16 בשעה 5:00 או סמוך לכך, המריאה הנאשמת עם חסר הישע לגרמניה וזאת ללא ידיעתן או הסכמתן של העמותה או של האפוטרופסית. בהמשך, במועד שאינו ידוע במדויק, העבירה הנאשמת את חסר הישע לקפריסין, שם נפטר באוגוסט 2017 במועד ובנסיבות שאינן ידועות במדויק.

אילוסטרציה
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח