חדשות הארץמבזקים

הנכים מחדשים את המאבק: "ראש הממשלה ושר האוצר שיקרו לנו"

מטה מאבק הנכים מחדש את המאבק להעלאת קצבת הנכות – הפעם לא ברחובות ובחסימת כבישים אלא בכנסת ישראל. "מהרגע שיתחיל מושב החורף של הכנסת בשבוע הבא אנחנו נהיה שם, ונוביל מהלך מול חברי כנסת מהאופוזיציה והקואליציה לשנות את החוק להעלאת הקצבה כך שיתאים להבטחות של הממשלה ולהסכם שחתמה איתנו", אומרת נעמי מורביה, יו"ר מטה מאבק הנכים של בישראל.

"ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון שיקרו לנו", אומרת מורביה, "לפני שנה, לאחר מאבק ארוך וקשה שבו נאלצנו לחסום כבישים כדי שמישהו יקשיב לנו, התקיימה פגישה בבניין ההסתדרות בהשתתפות ראש המועצה הלאומית לכלכלה, שלום שמחון ופקידים בכירים במשרד האוצר שנשלחו בידי נתניהו וכחלון והגיעו איתנו להסכם שיועד לשפר באופן דרמטי את מצבנו, גם אם לא ענה על כל דרישותינו. אלא שבסופו של דבר, לאחר מופע יח"צ תחת הכותרת "פתרנו את בעיית הנכים", וספין שקרי שיצר את הרושם המוטעה שההסכם הטוב הזה יהפוך לחוק, העבירה הממשלה חוק שונה לחלוטין שכלל העלאה של חלק קטן בלבד ממה שהובטח".

"ההסכם קבע כי קצבת הנכות תעלה בשלוש פעימות שנתיות לסכום של 4,600 שקלים לחודש לבעלי הנכות הכי קשה, 4,200 לבעלי נכות ברמה בינונית ו-4,000 לכל השאר, אבל בסופו של דבר היא עלתה ב-470 שקלים בלבד; ההסכם קבע שהקצבה תהייה צמודה לשכר הממוצע במשק, אבל בפועל היא לא הוצמדה לשום דבר, ואין שום מנגנון שמבטיח העלאות נוספות בהמשך; ההסכם קבע שנכים עם קצבת זיקנה יקבלו העלאה בשיעור זהה לכלל הנכים, אך בסופו של דבר הם קיבלו העלאה של 235 שקלים בלבד, תוך רמיסת פסיקה של בג"צ בנושא;
ההסכם הבטיח להעלות גם את הקצבה של ילדים בעלי מוגבלויות ב-500 שקלים, שדמי הליווי לעיוורים יוכפלו והתקציב לעידוד העסקת בעלי מוגבלויות יגדל, ועוד ועוד – ושום דבר מזה לא קרה. בשורה התחתונה לפי ההסכם שהתקבל בספטמבר 2017 – בסוף 2019 הקצבה הייתה אמורה להגיע לאזור ה-5,000 שקלים בחודש, ואילו לפי החוק שנחקק היא תגיע ב-2020, אולי, ל-3,000 שקלים ומשהו – קצבה שנמצאת בתחתית העולם המפותח ומשאירה אותנו מתחת לקו העוני ורבים מאתנו נידונו באכזריות לעולב ולרעב וייאנסו לבחור בין תרופה לפרוסה, וזאת עוד לפני השחיקה שכבר מכרסמת בפירורים שנזרקו לנו משולחן הגביר. אנחנו נגיע לכנסת ונוביל שם מהלך שיהפוך את ההסכם שנחתם איתנו לחוק במקום החוק המביש שנחקק בפועל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
יו"ר מטה מאבק הנכים של בישראל, נעמי מורביה. צילום: יח"צ

5 תגובות

  1. השחיתות במדינה גומרת את התקציב לטובת נכים, קשישים, וותיקים, ניצולי שואה.
    וזאת התוצאה.

  2. תדאגו..לזקנים ולאזרחים הוותיקים
    המסכנים .זאת הבעיה הגדולה
    .מזניחים. אותם .לנפשם וזורקים
    אותם .לכלבים ממש .בושה

  3. ומה..עם..קיצבת.זיקנה עלובה.של.הזקנים.
    .ואזרחים..ותיקים..בסך..2100=בחודש..
    .שאפילו.לתרופות.לא.מספיק.בחודש.
    .ורבים..מתים..בגלל.שלא.יכולים
    להחזיק.את עצמם.עם.סכום.כזה..
    .איך.יחיו.איך ישלמו.תרופות..חשמל
    מ..מים.טלפון..ארנונה..גז….איך
    יקנו..אוכל..וכלכלה..נותנים..במדינת
    .ישראל.לאזרחים.הוותיקים..לחיות
    .חיי..כלב..טעוני…אזרחים..אלה
    .שתרמו..למדינה..כל.חייהם.. בכל..
    ..וגם..שילמו.כל..חייהם.לביטוח..לאומי.
    ..אנו..מדינה..אכזרית..ורעה .לאזרחיה
    .הוותיקים..והמדינה.נותנת.להן למות
    .בזיון..ובבושת.פנים….

Back to top button