חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

"אם החיזבאללה רוצה לפלוש לגליל הוא לא צריך בהכרח מנהרות"

שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון אמר בכנס 'מנהיגות בעולם משתנה' כי "בימינו, גם בעולם הפוליטי, מי שאינו נוקט במנהיגות משתפת דינו להיכשל". בהקשר לשאלת המנהרות בגבול לבנון אמר כי "אם החיזבאללה רוצה לפלוש לגליל הוא לא צריך בהכרח מנהרות, למרות זאת, אני לא מוציא את זה מכלל אפשרות"

תחת הכותרת 'מנהיגות בעולם משתנה', התקיים היום (שלישי) כנס מוצלח בגן התעשייה תל-חי, של התעשיין סטף ורטהימר, ביוזמת הפורום הצפוני לקידום התעשייה והתעסוקה בגליל ובגולן ובשיתוף התאחדות התעשיינים, מעוף ומשרד הכלכלה.

בכנס השתתף שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון, שהרצה בנושא 'מנהיגות במאה ה-21', ודן בשינויים הגיאופוליטיים, הטכנולוגים והחברתיים, המאפיינים את תקופתנו, "כבר בגיל צעיר אנו נדרשים למנהיגות, ומפתחים את היכולת להוביל ולהניע אנשים לבצע משימה, כאשר במציאות המשתנה ישנה חשיבות עליונה ל"מנהיגות משתפת"- אשר הינה המנהיגות האידיאלית לעידן הנוכחי, המאפשרת לעמוד באתגרים, על ידי יצירת מנגנון בקרב האנשים לפתח חשיבה מחוץ לקופסה ופורצת גבולות ובכך להביא להצלחה בכל התחומים, בימינו, גם בעולם הפוליטי, מי שאינו נוקט במנהיגות משתפת דינו להיכשל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: גן התעשייה תל חי

יעלון התייחס לשאלת המנהרות בגבול לבנון: "לא כדאי להשליך את הזירה בעזה על הזירה הצפונית, אם החיזבאללה רוצה לפלוש לגליל הוא לא צריך בהכרח מנהרות, בצפון הטופוגרפיה שונה לחלוטין מדרום הארץ. למרות זאת, אני לא מוציא את זה מכלל אפשרות, אך עד היום זה לא האיום על הצפון".

עוד השתתפו בכנס: גיורא זלץ ראש המועצה אזורית הגליל העליון, בני בן מובחר ראש מועצה אזורית מבואות החרמון, אריה דהן, מנכ"ל גני התעשייה של סטף ורטהימר, ליאור אפלבאום מנהל התאחדות התעשיינים מרחב צפון, פול שטיינר יו"ר הפורום הצפוני לקידום התעשייה והתעסוקה בגליל ובגולן, רועי כהן מנהל מעוף קריית שמונה והגולן, חגי דגן רכז מטה 'מעוף' גליל גולן והעמקים, מנכ"לי חברות וסמנכ"לים בכירים ממפעלי תעשייה בגליל העליון- מיכאל אילוז, יו"ר "טבע נאות" ומי שהיה מנכ"ל החברה ב־20 השנים האחרונות, שרון אלפסי מנכ"לית חברת טכנולוגיית המידע Anagal מבית 'החברה לפיתוח הגליל', אילן פיקמן מנכ"ל שלא"ג שמיר ועוד.

צילום: גן התעשייה תל חי

אריה דהן, מנכ"ל גני התעשייה אמר: "המציאות משתנה ועוברת תמורות ושינויים, בכל תחומי החיים. קיים צורך בתפקידים שונים בכל חברה או מפעל, אשר יחזו את עתידו של כל גוף. כיום מנהיגות קשורה בהקשבה, רגישות, הבנת הצרכים בשוק הארצי והגלובאלי- שתוביל לכלכלה נכונה ועמידות למשתני השוק, דבר שאינו קל בעיקר בפריפריה, הנתונה לאיומי בטחון מתמידים המשפיעים על הכלכלה והיכולת להנהיג עשייה וכלכלה נבונה. החזון של סטף ורטהימר להביא תעשייה לצפון הרחוק הצליח. כיום כל ששת גני התעשייה שלנו ב- 90% תפוסה" אמר דהן וציין כי, מעל מאה מהנדסים בתחום המחשוב עשו 'רי לוקיישן' והצטרפו עם משפחתם לשכונות החדשות בקיבוצי הגליל העליון".

הכנס כלל מגוון הרצאות אינטראקטיביות ושולחנות עגולים בנושאים כגון- יחסי הכוחות בין המנכ"ל, הנהלה ודירקטוריון, שילוב סטארט-אפ ניישן בתעשייה מסורתית, הקשר שבין מנהיגות ארגונית למנהיגות אזורית, מנהיגות בצלו של חזון, דילמות במעבר לחברה גלובאלית, מנהיגות ואפקטיביות ניהולית, מנהיגות, מחוברות ארגונית, הנעת עובדים ועוד.

צילום: גן התעשייה תל חי
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח