חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

נתניהו: "נוסיף לעמוד איתנים ונחושים מול הטרור, אדבר עם פוטין"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שני) בחנוכת בית כנסת באתר הארכיאולוגי 'עין קשתות' ברמת הגולן למצוד שמתנהל אחר המחבל שביצע אמש את הפיגוע בברקן והבטיח כי ישראל תתפוס את המחבל, "אנחנו מצטערים היום כשאנחנו נפרדים מקים יחזקאל וזיו חג'בי זכרונם לברכה. ה' יקום דמם. אנחנו נתפוס את המרצח המתועב הזה ונבוא איתו חשבון." אמר נתניהו והוסיף, "דמם של אזרחי ישראל לא יהיה הפקר".

ראש הממשלה התייחס לחשיבות של ישראל בגולן לביטחונה ואמר: "אנחנו רואים היום את מה שקורה מעבר לגבול, את ניסיונות ההתבססות הצבאית של איראן ואת התוקפנות של קנאי הטרור. מול כל אלה נוסיף לעמוד איתנים ונחושים. ישראל בגולן היא ערובה ליציבות המרחב סביבנו. ישראל בגולן היא מציאות מוצדקת שמבוססת על זכויות עתיקות יומין. ישראל בגולן היא עובדה שהקהילה הבינלאומית חייבת להכיר בה, וכל עוד הדבר תלוי בי הגולן תמיד יישאר בריבונות ישראל, כי אחרת אנחנו נקבל את איראן וחיזבאללה על שפת הכנרת."

הוא הדגיש כי "איראן וחיזבאללה מנסים כל הזמן להקים כוח מולנו שיפעל נגד הגולן ונגד הגליל. אנחנו מסכלים זאת וכל עוד הדבר תלוי בי אנחנו נמשיך לסכל זאת. אנחנו נמשיך לפעול בנחישות נגד הניסיונות של איראן לפתח חזית נוספת נגדנו בגולן ובסוריה ואנו נפעל נגד הניסיונות שלה להעביר נשק קטלני לחיזבאללה בלבנון."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אני אשוחח על הדברים הללו עם הנשיא פוטין בפגישתי הקרובה איתו. הנשיא פוטין שעמו החלטתי על התיאום הביטחוני החשוב לצה"ל ולצבא רוסיה וכמובן פיתחנו יחד גם יחסים טובים בין רוסיה לישראל. אני יודע שהנשיא פוטין מבין את המחויבות שלי לביטחון ישראל ואני יודע שהוא גם מבין את החשיבות שאני מייחס לרמת הגולן, שכולנו מייחסים לרמת הגולן ולמורשת ישראל". אמר ראש הממשלה נתניהו.

צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ
Back to top button