חדשות הארץכלכלהמבזקים

עובדים כדי לחיות. לא כדי למות: הוכרז סכסוך עבודה כללי במשק

בית נבחרי ההסתדרות אישר סכסוך עבודה כללי במשק בנושא בטיחות בעבודה, בהמשך לאישור הסכסוך אתמול בהנהגת הארגון ובוועדה לתיאום וביצוע.

חברי בית נבחרי ההסתדרות אישרו לפני זמן קצר (שני) את בקשתו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן להכריז על סכסוך עבודה כללי במשק בנושא הבטיחות בעבודה. ההכרזה מגיעה בהמשך לאישור הסכסוך אתמול על ידי חברי הנהגת ההסתדרות ועל ידי הוועדה לתיאום וביצוע בראשות רפי מסט.

המהלך מלווה בקמפיין שילוט חוצות בכל רחבי הארץ, תחת הסיסמה: "עובדים כדי לחיות. לא כדי למות. נאבקים למען בטיחות בעבודה"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ברקע למאבק שמובילה ההסתדרות, ההפקרות הנמשכת בכל הנוגע להזנחת תחום הבטיחות בעבודה בכלל המשק בישראל, ובייחוד לנוכח המספר ההולך וגובר של ההרוגים והפצועים בתאונות בענף הבנייה. רק מתחילת 2018 נהרגו 31 איש ונפצעו קשה למעלה מ-100 עובדים.

נזכיר כי כבר לפני כחודשיים התריע יו"ר ההסתדרות ניסנקורן כי אם תימשך ההתעלמות מצד הגורמים הממשלתיים והמעסיקים ולא ייעשה צעד משמעותי ומשנה מציאות של ממש לצמצום נגע הפגיעות בעבודה – בייחוד בענף הבניין ובנפילות מהגובה – ההסתדרות תכריז ותפעיל סכסוך עבודה כללי במשק לאחר החגים. משתמה תקופת החגים ומשלא הוצעו צעדים אופרטיביים מצד המדינה והמעסיקים לתיקון הנושא, החליט ניסנקורן לקדם את אישור ההכרזה על הסכסוך ולהביאו לידי הצבעה במוסדות ההסתדרות.

העילה המרכזית בגינה הוכרז הסכסוך הינה התופעה החמורה של זלזול והפקרות בחיי האדם העובד בכל הנוגע לסוגיית הבטיחות בעבודה ושלמות גופם ובריאותם של העובדים במקומות עבודתם. לתופעה השלכות קשות על ציבור העובדים במקומות עבודה בכלל ובאתרי בנייה בפרט.

ההסתדרות דורשת להגיע להסדרה מוסכמת במסגרת קיבוצית מול כלל הגורמים הרלוונטיים, לשם שמירה והגנה על זכותם הבסיסית של העובדים לעבודה בטוחה במקומות עבודתם.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר: "הקטל ומספר הפצועים הגדל של העובדים הנפגעים במהלך עבודתם לא יכול להימשך. זו בעיה לאומית שהמדינה מוכרחה להתעורר ולשים לה באופן מיידי סוף. חייבים להחזיר את הבטיחות לעובדים. ההיגיון ותפיסת כבוד האדם שלנו כחברה לא עומדים בקנה אחד עם העובדה שבמדינת ישראל חיי העובדים נתפסים כחסרי ערך ונתקלים בחומה של אדישות. המספרים בלתי נתפסים, עוד ועוד עובדים נופלים למותם בהרג מיותר שאפשר למנוע בקלות, אך לצערי המדינה ממשיכה להתנהל כאילו לא אכפת לה מהנושא. עד כה, למרות ההתרעות החוזרות, לא נעשה צעד משמעותי לצמצום נגע הפגיעות בעבודה, ולכן אנו מכריזים על סכסוך עבודה כללי בכל המשק. זוהי חובתנו המוסרית והערכית כחברה להילחם נגד התופעה".

צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח