חדשות הארץמבזקיםתאונות עבודה

עובדים כדי לחיות. לא כדי למות: "המדינה מוכרחה להתעורר"

הנהגת ההסתדרות והוועדה לתיאום וביצוע אישרו היום (ראשון) לבקשתו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן סכסוך עבודה כללי במשק בנושא הבטיחות בעבודה. בית נבחרי ההסתדרות יתכנס מחר לאישור הסכסוך. הסכסוך הינו לנוכח המספר הגדול של ההרוגים והפצועים בתאונות עבודה. ההסתדרות דורשת הסכם מול כלל הגורמים הרלוונטיים שיכלול שורת אמצעים לשמירה והגנה על זכות העובדים לעבודה בטוחה. יו"ר ההסתדרות מתח ביקורת חריפה על המדינה: "חיי העובדים נתפסים כחסרי ערך ונתקלים בחומה של אדישות. עוד ועוד עובדים נופלים למותם בהרג מיותר שאפשר למנוע בקלות, אך לצערי המדינה ממשיכה להתנהל כאילו לא איכפת לה מהנושא"

"הקטל ומספר הפצועים הגדל של העובדים הנפגעים במהלך עבודתם לא יכול להימשך. זו בעיה לאומית שהמדינה מוכרחה להתעורר ולשים לה באופן מיידי סוף. חייבים להחזיר את הבטיחות לעובדים". כך אמר היום יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, בישיבה מיוחדת של פורום הנהגת ההסתדרות בה אישרו חברי ההנהגה הכרזה על סכסוך עבודה כללי במשק, כחלק מהמאבק שמוביל הארגון בתופעת תאונות העבודה.

מוקדם יותר היום, בשעות הבוקר אושרה הכרזת הסכסוך גם בוועדה לתיאום וביצוע של ההסתדרות, בראשות רפי מסט. מחר (שני) יתכנסו חברי בית נבחרי ההסתדרות לישיבה מיוחדת על מנת לאשר את הסכסוך.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

IMG-20181007-WA0008 המהלך מלווה בקמפיין שילוט חוצות בכל רחבי הארץ, תחת הסיסמה: "עובדים כדי לחיות. לא כדי למות":

ברקע למאבק שמובילה ההסתדרות, ההפקרות הנמשכת בכל הנוגע להזנחת תחום הבטיחות בעבודה בכלל המשק בישראל, ובייחוד לנוכח המספר ההולך וגובר של ההרוגים והפצועים בתאונות בענף הבנייה. רק מתחילת 2018 נהרגו 31 איש ונפצעו קשה למעלה מ-100 עובדים.

כבר לפני כחודשיים התריע יו"ר ההסתדרות ניסנקורן כי אם תימשך ההתעלמות מצד הגורמים הממשלתיים והמעסיקים ולא ייעשה צעד משמעותי ומשנה מציאות של ממש לצמצום נגע הפגיעות בעבודה – בייחוד בענף הבניין ובנפילות מהגובה – ההסתדרות תכריז ותפעיל סכסוך עבודה כללי במשק לאחר החגים. כעת, משתמה תקופת החגים ומשלא הוצעו צעדים אופרטיביים מצד המדינה והמעסיקים לתיקון הנושא, החליט ניסנקורן לקדם את אישור ההכרזה על הסכסוך ולהביאו לידי הצבעה במוסדות ההסתדרות הנדרשים.

העילה העיקרית בגינה מוכרז הסכסוך הינה התופעה החמורה של זלזול והפקרות בחיי האדם העובד בכל הנוגע לסוגיית הבטיחות בעבודה ושלמות גופם ובריאותם של העובדים במקומות עבודתם. לתופעה השלכות קשות על ציבור העובדים במקומות עבודה בכלל ובאתרי בנייה בפרט.

במסגרת ההכרזה על הסכסוך דורשת ההסתדרות להגיע להסדרה מוסכמת במסגרת קיבוצית מול כלל הגורמים הרלוונטיים, לשם שמירה והגנה על זכותם הבסיסית של העובדים לעבודה בטוחה במקומות עבודתם.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר היום בישיבת הנהגת ההסתדרות כי "ההיגיון ותפיסת כבוד האדם שלנו כחברה לא עומדים בקנה אחד עם העובדה שבמדינת ישראל חיי העובדים נתפסים כחסרי ערך ונתקלים בחומה של אדישות. המספרים בלתי נתפסים, עוד ועוד עובדים נופלים למותם בהרג מיותר שאפשר למנוע בקלות, אך לצערי המדינה ממשיכה להתנהל כאילו לא אכפת לה מהנושא. עד כה, למרות ההתרעות החוזרות, לא נעשה צעד משמעותי לצמצום נגע הפגיעות בעבודה, ולכן אנו מכריזים על סכסוך עבודה כללי בכל המשק. זוהי חובתנו המוסרית והערכית כחברה להילחם נגד התופעה".

Back to top button