חדשות הארץטכנולוגיהמבזקים

מתקן ההתפלה הגדול בעולם יוצא לדרך

היענות רבה בפרויקט מתקן התפלה שורק ב', 7 קבוצות מקומיות ובינלאומיות ניגשו לשלב המיון המוקדם במכרז להקמה ולתפעול של מתקן ההתפלה החדש בשורק, בהיקף 200 מלמ"ש.

הפרויקט, המשותף למשרדי האוצר, האנרגיה ורשות המים, מבוצע בשיטת PPP, בה היזם הנבחר יהיה אחראי לתכנון, מימון, הקמה, תפעול ותחזוקה של מתקן ההתפלה, לתקופה בת 25 שנה. המתקן עתיד לייצר כ-200 מיליון מטר קוב מים בשנה, ויביא את סך ייצור המים במתקני ההתפלה ל-785 מלמ"ק בשנה, כמות השווה לכ-85% מסך הצריכה הביתית והעירונית כל שנה.

7 קבוצות מקומיות ובינלאומיות הגישו היום (יום א', 7.10.18) את מועמדותן לשלב המיון המוקדם במכרז להקמת מתקן התפלה חדש בשורק. ועדת המכרזים הבין-משרדית המשותפת למשרדי האוצר, האנרגיה ורשות המים, בראשות מר איציק מרמלשטיין, מנהל יחידת פרויקטי PPP ותשתיות באגף החשב הכללי במשרד האוצר, תבחן את ההצעות ולאחר מכן תכריז על המועמדים אשר עמדו בתנאי הסף. תנאים אלו כוללים ניסיון בהקמה, תפעול ותחזוקה של מתקני התפלה וכן איתנות פיננסית. רק מתמודדים אשר יעמדו בתנאי הסף יוזמנו ע"י ועדת המכרזים להגיש הצעה למכרז.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הקבוצות המשתתפות הינן IDE, Hutchison ו-GES הישראליות, PMEC הסינית, SUEZ הצרפתית, שותפות בין Acciona הספרדית יחד עם Allied הישראלית ושותפות נוספת בין Aqualia הספרדית ו-WPI הישראלית.

החשב הכללי רוני חזקיהו: "המתקן החדש, הצפוי להיות הגדול בעולם מסוגו, יגדיל את תפוקת המים המותפלים בישראל בכ-25% ועל ידי כך יסייע למשק המים בהתמודדות עם ההרעה המתמשכת במצב מקורות המים הטבעיים של המדינה. אגף החשב הכללי, ביחד עם אגפי האוצר המקבילים ומשרדי הממשלה השותפים, ממשיך לפעול לקידום פרויקטים בשיתוף המגזר הפרטי במסגרת תכנית תשתיות 2030".

יחזקאל ליפשיץ, סמנכ"ל תשתיות אנרגיה ומים: "המכרז להקמת מתקן ההתפלה בשורק, הינו המהלך הראשון והמיידי לעמידה ביעדי הממשלה להגדלת היקף ההתפלה. לפני מספר חודשים אישרה הממשלה את הצעתו של שר האנרגיה להתמודדות עם תקופות הבצורת הממושכות אותן חווה משק המים הישראלי. המתקן הנוכחי, יחד עם המתקן הצפוי להיות מוקם בגליל המערבי, יגדיל באופן משמעותי את היקף המים המותפלים ויסייע להבטחת אספקת מים סדירה ואיכותית לכל אזרחי ישראל".
גיורא שחם, מנכ"ל רשות המים: "תוכנית הפיתוח מתבססת על הצורך הרצוף להגדיל את כמויות המים בישראל עקב הגידול המתמיד באוכלוסייה מצד אחד ושינויי האקלים מצד שני, שגורמים להתמעטות מקורות המים הטבעיים באזורנו. רשות המים, יחד עם משרד האוצר ומשרד האנרגיה פועלים בתאום ובשיתוף פעולה מלא לקיצור לוחות הזמנים בהליכי המכרז מבלי להתפשר על איכות הפרויקט".

מתקן התפלה שורק. צילום: גיא בן-יעקב
Back to top button