חדשות הארץמבזקים

הרב פסק שמדובר בפיקוח נפש ויחידת הצוללנים של זק"א הוקפצה

יחידת הצוללים של זק״א ערכו חיפושים נרחבים במהלך ליל שבת בעקבות הודעה שהתקבלה במוקד זק"א ממשטרת ישראל דקות ספורות לפני כניסת השבת, לסיוע בחיפושים לאחר שאזרח שטייל לאורך נחל הירקון הבחין במערום בגדים מסודרים של ילד ובהם נעליים, כיפה, ציצית ושעון יד בקרבת בריכה שעל גדותיה עץ עם חבל ממנו נוהגים ילדים לקפוץ לתוך המים. הבגדים נראו ככאלו שנמצאים שם זמן מועט ועוררו חשד כי ילד דתי קפץ למים ונלכד בתחתית הבריכה.

בשל סמיכות האירוע לשבת הוקפץ למקום מפקד זק"א מרחב שרון, ישראל גודלבסקי וזאת על מנת לבצע הערכת מצב מהשטח והעברת נתונים לשאלת רב והכרעתו בדבר הפעלת החיפושים בשבת. לאחר שהנתונים מהשטח הועברו לשאלת רב פוסק, הורה הרב לצאת לחיפושים מהר ככל האפשר לאור החשש המוחשי לחיו של הילד.

יחידת הצוללים של זק"א הוקפצה למקום ומתנדבי היחידה שרק כמה שעות קודם לכן טיפלו בהוצאת גופת צוללן שנלכד בסלעים בחוף פלמחים, החלו בסריקת קרקעית הנחל עד לשלילת מציאת הילד בקרקעיתו. לאור העובדה כי לא התקבלה תלונה על נעדר במשך כל זמן החיפוש – הוחלט על הפסקת החיפוש במים וזאת עד להערכת מצב שתעשה המשטרה בעקבות תלונה אם וככל שתתקבל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יצוין כי במהלך החיפושים הונפצו הודעות חסרי אחריות אודות ילד שאיים להתאבד ובגדיו נמצאו על שפת הנחל מה שגרם להקפצת מתנדבים רבים ללא כל צורך.

חיים אוטמזגין מפקד יחידת הצוללים של זק"א סיפר, "מדובר בעוד אירוע בו נאלצים המתנדבים להותיר משפחה לסעודת השבת לבד לצורך ביצוע משימה עם חשש של פיקוח נפש. היציאה לאירועים אלו נעשית רק לאחר קבלת הכרעה הלכתית מרב פוסק ולאחר שהנתונים נפרשים בפניו. גם הפעם הגיבו מתנדבי יחידת הצוללים במהירות ובמקצועיות ובצעו משימה מורכבת של סריקת עשרות מטרים של קרקע בוצית, עכורה בעומק של שני מטרים מתחת לפני המים, עד לשלילת הימצאות הקטין בבריכת הנחל."

ארגון זק"א פונה למי שמזהה את בגדי הילד ויודע אם הילד חזר לביתו ושכח את הבגדים ליצור קשר עם מוקד זק"א במספר 1220 (ללא כוכבית) וזאת על מנת לשלול סופית קיומו של ילד נעדר שטרם התקבלה תלונה על היעדרותו.

צילום: איברהים חוסאן
צילום: איברהים חוסאן
צילום: איברהים חוסאן
צילום: איברהים חוסאן
צילום: איברהים חוסאן
צילום: איברהים חוסאן
Back to top button