בריאותמבזקים

"האכיפה אינה טובה מספיק. צריך להגן על הציבור מפני המתחזים"

כתב אישום חמור הוגש היום (חמישי) בבית משפט השלום בפתח תקווה נגד הקוסמטיקאי דדה בטיטו, מכרמיאל על ארבעה אישומים: התחזות לרופא, התחזות לאח מוסמך, זיוף מסמכים וביצוע לעשרות נשים טיפולים אסתטיים שרק רופא מוסמך לבצע.

ד"ר מאיר כהן, יו"ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית מסר הערב בתגובה כי: "אני מברך את פרקליטות מחוז המרכז על הגשת כתב האישום בהמשך לפעולות האיגוד, שבעיקרו נועד להגן על הציבור מפני מתחזים. זה אינו מקרה יחיד ובודד אלא רק קצה הקרחון ומספר המקרים של המתחזים שבהם האיגוד עוסק עולה משנה לשנה. האכיפה אינה טובה מספיק. צריך להגן על הציבור מפני המתחזים האלו. האיגוד לכירורגיה פלסטית העביר עשרות פניות בשנה האחרונה על מתחזים דומים לנאשם שנגדו הוגש כתב האישום. משרד הבריאות צריך לנקוט בגישה נמרצת וחד משמעית כדי לשמור על אזרחיות ואזרחי ישראל מפני זייפנים ומתחזים ולאכוף את ההנחיות שאותם משרד הבריאות עצמו כתב. הוא לא היחידי, תחום האסתטיקה הרפואית מבוקש על ידי הציבור והדרישה לטיפולים או ניתוחים אסתטיים גוברת משנה לשנה. מקום שבו הדרישה גוברת והאכיפה אפסית מהווה קרקע פורייה למתחזים המסכנים בפירוש את בריאות הציבור. על מנת להיות מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית, יש להשלים 6 שנות התמחות מעבר לשנות הלימוד בבית ספר לרפואה, לעבור השתלמויות בתחום האסתטיקה הרפואית ולהיות נתון לפיקוח המועצה המדעית והאיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית. אנו קוראים לציבור, עד שמשרד הבריאות יאמר את דברו, לשים לב ולבדוק היטב מי הגורם שמעוניין לטפל בו כדי לא להיפגע ולהפוך לקורבנות של בצע כסף. אנו שולחים חיבוק חם לציבור הנשים שנפגעו מהטיפול אצל הנאשם וקוראים להן לפנות למוקד הטלפוני החם של האיגוד ולתאם דרכנו בדיקה אישית ללא תשלום"

מספר הטלפון של הקו החם הנו 050-6618890 רצוי לשלוח הודעת ווטסאפ או סמס.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית הוא האיגוד המקצועי היחידי של ההסתדרות הרפואית בישראל אשר כולל בהכשרה שלו ובבחינות בכתב ובעל פה את תחום הרפואה האסתטית שאיננה כירורגית המהווה 25% מתכני ההתמחות. האיגוד הוקם במטרה להוות מסגרת ארגונית מקצועית לכ – 300 הרופאים המומחים והמתמחים העוסקים בכירורגיה פלסטית בישראל ולפעול לקידום ופיתוח המקצוע בתחום הטיפול, ההוראה והמחקר.

האיגוד המהווה חלק בלתי נפרד מההסתדרות הרפואית בישראל, מטפח קשרים עם ארגונים בינלאומיים העוסקים בניתוחים פלסטיים ומתעדכן בחידושים ומגמות במטרה ליישמם בארץ. כחברי איגוד יכולים להצטרף רופאים ורופאות בעלי תואר מומחה בכירורגיה פלסטית. האיגוד מפעיל עמוד פייסבוק וכן אתר אינטרנט פתוח לציבור הכולל את רשימת המומחים וממליץ להיכנס אליו לפני ההחלטה על ביצוע ניתוח פלסטי או הליך אסתטי: www.plasticsurgery.org.il

אילוסטרציה (קרדיט: pixabay)
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח