חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

לקראת פיצוץ: נתניהו מזהיר את חמאס, "התגובה שלנו תהיה קשה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (חמישי) למצב בעזה ואמר כי "המצב בעזה מתחלק לשניים. קודם כל יש שם כמובן ניסיון קבוע של חמאס להתחמש ולהתארגן נגד ישראל, אבל מה שהגדיש את הסאה זה המרכיב השני. החלק השני הוא כמובן שאבו מאזן בשנה האחרונה מאוד הקשה את המצב בעזה, על ידי כך שהוא חנק את העברת הכספים מהרשות הפלסטינית לעזה, וכתוצאה מהחנק הזה נוצרו שם לחצים, וכתוצאה מהלחצים החמאס מעת לעת תוקף את ישראל, בעצימות יחסית נמוכה, אבל החנק הולך וגדל."

נתניהו הסביר כי "אבו מאזן מתערב בכל דרך בניסיונות של האו"ם להקל על המצוקה בעזה, כולל עכשיו, כולל היום, ובזה כמובן, מדינות רבות, היום אני יכול להגיד שגם המדינות התורמות מוקיעות אותו על כך, ובצדק.

מנגד, אם החמאס חושב שכתוצאה מהמצוקה הזאת הוא יכול לתקוף את ישראל – הוא יעשה טעות גדולה מאוד. התגובה שלנו תהיה קשה, קשה מאוד. אני מקווה שאפשר להפסיק את החנק הזה, אבל אני גם מבהיר שישראל תפעל בכל העוצמה הדרושה כדי להגן על עצמה ועל אזרחיה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתוך כך, שר הביטחון, אביגדור ליברמן, קיים אחה"צ דיון הערכת מצב בנושא המצב ברצועת עזה, יחד עם הרמטכ"ל, ראש אמ"ן, מתפ"ש וגורמי ביטחון נוספים. שר הביטחון עמד על מוכנות הכוחות סביב רצועת עזה והנחה את צה"ל לשמור על דריכות מקסימלית לכל תרחיש.

דובר צה"ל הודיע מוקדם יותר היום כי במסגרת הערכת המצב שקיים הבוקר ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, ובהשתתפות בכירים בצה"ל ובשב"כ הוחלט על תגבור כוחות רחב בימים הקרובים במרחב פיקוד הדרום והמשך המדיניות הנחושה לסיכול פעילות הטרור ומניעת חדירה לישראל במרחב גדר המערכת ברצועת עזה.

בהודעת דובר צה"ל נמסר כי "צה״ל ערוך ומוכן למגוון תרחישים ורואה בארגון הטרור חמאס אחראי לכל המתרחש ברצועת עזה וממנה."

בנוסף פרס היום צה"ל מספר סוללות כיפת ברזל במרחב הדרום לקראת אפשרות של הסלמה.

תגובה אחת

Back to top button