כלכלהמבזקים

כחלון: "היחסים בין ישראל לגרמניה עולים היום מדרגה"

משרדי האוצר הישראלי והגרמני חתמו על מזכר הבנות להקמת מנגנון לדיאלוג כלכלי פיננסי

שר האוצר, משה כחלון וסגן הקנצלר ושר האוצר, אולף שולץ, נפגשו היום (חמישי) בירושלים וחתמו על הצהרה משותפת הכוללת הקמת מנגנון לדיאלוג פיננסי בין הצדדים במטרה לקדם ולחזק את שיתוף הפעולה בתחומים כלכליים ופיננסיים*

שר האוצר, משה כחלון: "אנחנו מעמיקים את הקשרים בין הכלכלה הגדולה באירופה לבין כלכלת ישראל. המנגנון החדש שאנחנו מקימים היום יפלס את הדרך להזדמנויות כלכליות נוספות ביננו לבין הגרמנים שיתרמו לשגשוגן של שתי המדינות. היחסים בין ישראל לגרמניה עולים היום מדרגה ויש לכך משמעות כלכלית ואסטרטגית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סגן הקנצלר ושר האוצר הגרמני, אולף שולץ: "אני שמח על שיתוף הפעולה שמתהדק בין המדינות. זהו שלב חדש ביחסים המצוינים בין משרדי האוצר של ישראל וגרמניה. הדיאלוג בין המשרדים ישפר את המקצועיות שלנו ויסייע בעמידה מול האתגרים הכלכליים שלפנינו".

שני השרים הביעו את מחויבותם להוסיף ולהגביר את שיתוף הפעולה הכלכלי במספר נושאים וביניהם מיסוד הדיאלוג הכלכלי פיננסי בין הממשלות, פינטק והתמודדות אל מול איומי סייבר בארגונים פיננסים. לשם כך סיכמו השרים להקים מנגנון לדיאלוג פיננסי שוטף בין המשרדים ובמסגרתו יחליפו הצדדים תחזיות מאקרו כלכליות ופיננסיות ויקיימו חילופי מידע סדירים לפי צרכי הממשלות בנושאים כלכליים.

הפגישות התקיימו בהמשך לפגישת שר האוצר, משה כחלון בחודש מאי עם שר האוצר הגרמני, אולף שולץ במסגרתה דנו השניים בהידוק ושדרוג היחסים בין ישראל לאיחוד האירופי, שגרמניה היא הכלכלה המובילה והדומיננטית בו. סוכם על שיתופי פעולה בין המשרדים בנושא סייבר פיננסי ועל חתימה משותפת על הסכם פינטק בדומה להסכם עליו חתמה אשתקד ישראל עם שוויץ.

אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר יהיה מופקד על תיאום שיתוף הפעולה עם הצד המקביל במשרד האוצר הגרמני.

צילום: נועם ריבקין פנטון
Back to top button