מבזקיםמשפטי/פלילי

עיריית תל אביב הגישה עתירה לבג"צ נגד שר התחבורה ונתיבי איילון

עיריית תל אביב-יפו הגישה היום (רביעי) עתירה לבג"צ כנגד שר התחבורה וחברת נתיבי איילון. זאת לאחר שעד היום, למרות פניות חוזרות ונשנות ובקשות הארכה של משרד התחבורה, לא הובהר לעירייה מדוע המשרד החליט לעצור את עבודות הקמת הגשר בשבת.

עתירת העירייה לבית המשפט כוללת בקשה למתן צו ביניים המשעה את החלטת שר התחבורה לעכב או להפסיק את העבודות על גשר יהודית ומחייב את נתיבי איילון להמשיך את העבודות לביצוע הגשר כמתוכנן עד להכרעה בעתירה זו.

כזכור, הקמתו המתוכננת והמתואמת של גשר יהודית נדחתה עקב התערבות שר התחבורה, לאור סוגיית השבת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

העיכוב בבניית הגשר והסחבת גורמים נזקים כבדים לתושבי העיר תל אביב-יפו ולמטרופולין. ומשכך אין בכוונת העירייה להמתין עוד והוחלט על פניה לערכאות משפטיות.

בין נימוקיה בעתירה טוענת העירייה כי החלטת שר התחבורה אינה חוקית שכן השר אינו מוסמך לתת הוראות לחברת נתיבי איילון ובפרט חסר סמכות לתת לה הוראות ביחס לעבודה בשבת, והדבר אף נקבע בחוות דעת מפורשת של היועצת המשפטית של משרד התחבורה, שאושרה על ידי היועמ"ש לממשלה רק לפני כשנה.

הקמת גשר יהודית-ביצרון הינה חלק ממדיניות עיריית תל אביב-יפו לחיזוק המארג העירוני בין חלקי העיר השונים ועידוד הליכה ברגל והשימוש באופניים ככלי רכיבה יום-יומי.

הגשר, המתוכנן עבור הולכי רגל ורוכבי אופניים (ללא תחבורה ממונעת), יחבר את מזרח העיר למערבה, יעודד תחבורה ירוקה ובטוחה ברגל ובאופניים, יאפשר לתושבי רמת גן וגבעתיים להגיע ללא רכב למרכז תל אביב, ויסייע להפחתת מס' כלי הרכב בתוך גוש דן – לרווחת כלל תושבי המטרופולין.

קרדיט: דוברות עיריית תל אביב
קרדיט: דוברות עיריית תל אביב
Back to top button