מבזקיםפוליטי / מדיני

"זה מתכון בטוח לאסון, כל 17 ימים בממוצע נרצחת אישה בישראל"

בדיון שהתקיים היום (רביעי) בוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, בנושא ההשלכות של הרחבת תבחיני כלי יריה על ביטחונן של נשים, אמרה עו"ד מרים זלקינד, מקדמת המדיניות והחקיקה של שדולת הנשים בישראל: "מה שקורה בתקופה האחרונה זו הפקרות גדולה שנשים כבר משלמות ועוד ישלמו עליה את המחיר בחייהן. רק בשבת האחרונה נרצחה אישה במודיעין על ידי נשק אבטחה שנשא בן זוגה. לא מזמן התפרסמה כתבה מטלטלת בה תיאר עיתונאי את הקלות הפושעת שבה יכול היה לקבל נשק כדי לרצוח, כביכול, את גרושתו. נאמר כאן שעצם האקדח בבית מאיים על נשים, אבל הוא לא רק מאיים, אלא גם מגדיל בפועל את הסיכון הממשי לחייהן של נשים פי 3 עד 5."

עו"ד זלקינד, שייצגה בדיון את עמדת הקואליצייה "האקדח על שולחן המטבח", הדגישה בדיון כי "ארדן עושה במקביל כמה דברים שהתוצאה שלהם בסופו של דבר היא הרחבה לא פרופורציונאלית של תפוצת כלי הנשק: גם ההרחבה הבלתי נתפסת של התבחינים לעוד כ-600,000 מחזיקים פוטנציאליים של כלי הנשק, וגם הארכה שוב ושוב של הוראות השעה לשאת נשק אבטחה מחוץ למקום העבודה. מצד שני", ציינה עו"ד זלקינד "המהלך הגדול שהיה אמור לאזן את זה – החמרת דרישות ההכשרה – התגלה כמס שפתיים. מדובר בהכשרות קוסמטיות ותו לא, כשבוועדת הפנים פשוט נכנעו למרבית דרישות שדולת כלי הנשק, ובפועל דרישות ההכשרה לא הוחמרו משמעותית. כשכל 17 ימים בממוצע אישה נרצחת בישראל. לעשות את המהלך המופקר וחסר האחריות הזו, זה מתכון בטוח לאסון".

בתחילת ספטמבר 2018, הגישו הארגונים החברים בקואליציית "האקדח על שולחן המטבח" שתי בקשות חופש מידע למשרד לביטחון פנים ולמשטרה בנוגע למספר ההרוגים בישראל לפי נסיבות, ובנוגע לתשתית העובדתית שעל בסיסה הורחבו התבחינים, אבל טרם התקבלו תשובות מטעם המשרד והמשטרה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אנחנו דורשות שלושה דברים מהמשרד לביטחון פנים", סיכמה עו"ד זלקינד, "(1) לבטל מיד את התבחינים לקבלת רישיון נשק פרטי שפורסמו ביום 20.8.18 ולהחזיר על כנם את התבחינים שהיו בתוקף עד אז, או, לחלופין, להשעות את כניסתם לתוקף עד לבחינה יסודית של מדיניות רישוי נשק פרטי. (2) לקבוע את התבחינים לרישוי נשק אזרחי (פרטי וארגוני) במסגרת חקיקת משנה (תקנות) ולא כהחלטת שר. (3) לבטל את הוראת השעה מיום 22.5.18 המתירה נשיאת נשק אבטחה ונשק ארגוני מחוץ לשעות העבודה, שתוקפה עד ליום 1.12.2018."

אילוסטרציה (קרדיט: pixabay)
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח