צרכנות

איך להתכונן לחופשה משפחתית בחו"ל?

מתכננים חופשה משפחתית? התחלתם לחפש טיסות לחו"ל ולבחור את היעד שאהבה נפשכם? כעת, כל שנותר לכם הוא לחשוב על מקום שיתאים לכולם ובו תוכלו להתחשב בתחביבים של כל אחד מהילדים, בהתאם לגילאים ותחומי העניין שלהם. נשמע מסובך? לא אם עושים זאת כמו שצריך. אז איך מתכננים חופשה משפחתית בחו"ל ואיך דואגים שכולם יהנו ממנה? הנה כמה טיפים שיסייעו לכם בדרך.

טיסות

נתחיל עם הזמנת הטיסה. רצוי מאוד לקבוע את מועדי הטיסות, התאריך ושעת הטיסה בהתאם לצרכים שלכם. עדיף לטוס בטיסה סדירה עם חברת תעופה מהימנה, על מנת שלא תיקלעו למצב בו אתם מתעכבים לחינם בשדה התעופה ומתחילים את החופשה ברגל שמאל. בנוסף, העדיפו לבחור שעות טיסה והגעה ליעד שיהיו נוחים לילדים (תרגמו את שעת ההגעה לשעה המקומית), בדקו אילו ארוחות מוגשות במהלך הטיסה והאם חברת התעופה מציעה שירותי בידור במהלך הטיסה. כדי שהטיסה תעבור בנעימים, ארזו גם כמה משחקים או ספרים אהובים על הילדים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כולם שותפים בתכנון המסלול

ערכו תחקיר ראשוני על היעד שבחרתם ובדקו שהוא אכן מתאים לכל המשפחה. מכאן והלאה, אפשרו לכל בני המשפחה להיות שותפים בתהליך גיבוש המסלול, זה יאפשר להם להרגיש חלק מהמסע המשותף ויגרום למד הציפיה לנסוק בהתאם.

כל אחד בוחר את הפעילויות שהוא אוהב

כדי שהחופשה באמת תצליח, כדאי לבנות מסלול המתחשב בכולם. תוכלו להציג בפני הילדים את האטרקציות השונות המתוכננות במסלול ולתת לכל אחד מהם לבחור בעצמו – שופינג, שייט, מוזיאון או כל פעילות משותפת אחרת. כשתעשו זאת, תראו איך הילדים לוקחים חלק פעיל בתכנון החופשה המשפחתית.

האצילו סמכויות

אם אתם רוצים שהילדים יהיו האחראיים על תכנון הטיול, תוכלו לתת להם את האחריות למציאת אטרקציות מתאימות. אצל הילדים הגדולים תוכלו  להפקיד את רשימת האתרים בהם תבקרו במהלך החופשה, ולבקש מהם לחפש אותם באינטרנט. לקטנים יותר תוכלו אתם לעזור לחפש אך עדיין להשאיר להם את הבחירה. כך הילדים יוכלו להתרשם מהחוויה מקרוב, להיות חלק פעיל מהתכנון ואולי אפילו להכין הפעלה קצרה בהתאם לאתר הנבחר. אין ספק ששיתוף פעולה כזה יניב הצלחה מסחררת לאין שעור.

אל תגזימו, תגוונו!

גם אם כל בני המשפחה נהנים מאותה פעילות, חשוב שתגוונו את המסלול ותציעו מספר חלופות – לא רק מסלולים בטבע, רק ספורט אקסטרים או רק שופינג, אלא לגוון עם כמה פעילויות בהתאם לגילאי הילדים. תוכלו לשלב ביום אחד פעילויות מכמה סוגים, כמו טיול בפארק , ביקור במוזיאון ילדים ולצאת למסעדה המגישה אוכל אהוב , וכך ליהנות מכל העולמות.

אל תעמיסו על הילדים

יש מוזיאונים ייעודיים לילדים, בהם עיקר החוויה מתמקדת בהקניית ידע באופן אטרקטיבי. מנגד, יש אתרים ארכיאולוגיים, כנסיות או מוזיאונים המיועדים יותר למבוגרים וכשאנו מנסים לשלב בהם את הקטנים – הם מוצאים את עצמם משתעממים די מהר. נסו למצוא אטרקציות שלא ישעממו את הילדים וישלבו גם חוויה וגם הקניית ידע. זכרו כי מדובר בחופשה בה המטרה היא ליהנות יחד, לכן אם תצליחו לאתר אטרקציות שמתאימות לשכבות גיל שונות – תרוויחו!

אל תשכחו ליהנות

אחרי כל התכנונים, התשלומים, הקניות והאריזות – אל תשכחו גם ליהנות. תכננו את הטיול כך שיהיה מספיק זמן ליהנות ממנו. לא כדאי לתכנן לו"ז צפוף מדי ובכך לפספס את החוויה. השאירו גם מרווחי זמן שיאפשרו לכם לתכנן אטרקציות באופן ספונטני. בסופו של דבר, אתם רוצים שלכל המשפחה תהיה חוויה נעימה מהחופשה המשותפת שלכם.

Back to top button