חדשות הארץמבזקים

במותו הציל חיים: אבריו של ארי נשר הושתלו ב-5 אנשים

אמש נקבע מותו של ארי נשר בן ה-17 שנפצע קשה מאוד בתאונת פגע וברח בתל אביב בערב סוכות. משפחתו של ארי החליטה לתרום את אבריו והבוקר בוצעו השתלות בבתי חולים ברחבי הארץ בגופם של חמישה אנשים.

ליבו של ארי הושתל בגופו של גבר כבן 60 בבית החולים שיבא, ריאותיו בגבר בן 50 בבית החולים בלינסון, הכבד שלו הושתל בגופו של בן 36 בבית החולים איכילוב, כליה אחת בבן 17 בבית החולים שניידר וכליה נוספת בבן 10 בבית החולים רמב"ם בחיפה. קרניות עיניו יושתלו בימים הקרובים.

מהמרכז הלאומי להשתלות נמסר: "מתוך אמונה שאין דבר חשוב יותר מהצלת חיי אדם, משפחת נשר, באצילות נפש יוצאת דופן ובשעתה הקשה ביותר, החליטה לתרום את איבריו של ארי, בתקווה שיצילו חיים של אחרים. בשעות הבוקר המוקדמות היום, החלו ניתוחי ההשתלה. משפחת נשר מבקשת להתחשב במצבה ולהימנע מפניות של התקשורת".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מהמרכז הרפואי שיבא נמסר כי "לאחר ניתוח ארוך, בראשותו של פרופ יעקב (ג'יי) לביא השתלת הלב עברה בהצלחה והחולה מתאושש ביחידה לטיפול נמרץ לב בשיבא. השתלת הלב הגיעה לחולה בדקה התשעים שכן לאור החמרת מצבו הוא תוכנן לניתוח השתלת לב מלאכותי בשבוע הבא. המשפחה מבקשת להודות מקרב לב למשפחת נשר אשר באצילות נפש תרמה את אברי הבן, ארי נשר ובכך הצילה את חיי יקירם".

בבית החולים שניידר בפתח תקווה הסתיימה השתלת הכלייה בנער חטאב רפיק, שסבל מאי ספיקת כליות בעקבות מחלה תורשתית. הניתוח עבר בהצלחה ואביו של הנער ביקש להודות למשפחת נשר על תרומת הכליה של ארי שנהרג בתאונת "הפגע וברח" בתל אביב.

מבית החולים שניידר נמסר: "הסתיימה השתלת כליה בנער חטאב רפיק אשר סבל מאי ספיקת כליות על רקע מחלה תורשתית. לאחר כשנתיים בטיפולי דיאליזה הגיעה התרומה המיוחלת. הניתוח עבר בהצלחה והנער מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ במצב טוב והוא מתקשר עם הוריו. מרכז שניידר לרפואת ילדים משתתף בצער משפחת התורם ומודה לה על אצילותה ברגע הקשה מכל".

אביו של רפיק אמר, "אני יכול רק להודות להם על החלטתם האמיצה הזו, לתרום את אבריו של הבן שלהם ז"ל. כאב לי על אבא שלו, במיוחד אחרי שהבנתי שהוא הילד היחיד שלו. תודה רבה מכל הלב. משתתף בצערם."

הלווייתו של ארי נשר תתקיים ביום ראשון בשעה 12:00 במושב אודים.

צילום: בי"ח שניידר

לפני כשנה וחצי החליט ארי נשר ז"ל להתנדב במד"א והחל ללמוד קורס מגישי עזרה ראשונה לנוער בתחנת מד"א בתל אביב. ארי ז"ל סיים את הקורס בהצלחה ומיד לאחר מכן השתלב כחלק ממתנדבי הנוער בתחנת מד"א בתל אביב. ארי ז"ל הקפיד להגיע בכל שבוע למשמרות באמבולנס ולקחת חלק בפעילות ההומניטרית שהתקיימה בתחנה. במסגרת התנדבותו באמבולנס סייע ארי ז"ל לחובשים ולפראמדיקים להעניק טיפול רפואי ועזרה ראשונה לחולים ולפצועים רבים שחייהם ניצלו.

חבריו בתחנת מד"א בתל אביב שבה התנדב כשנה וחצי סיפרו כי ארי ז"ל היה נער מוכשר ויפה תואר, מחויך ומלא בשמחת חיים שהתנדב במלוא הרצון והמסירות להצלת חיים והקדיש כל רגע להעמקת הידע שלו בתחום ואף חלם לשרת כפראמדיק בצה"ל.

ילון שמעוני (16), תלמיד כיתה י"א, מתנדב נוער מד"א בתל אביב: "את ארי ז"ל הכרתי בקורס מגישי עזרה ראשונה לפני כשנה וחצי. התחברנו, ובמשמרות היה מאוד כיף איתו, הוא היה בחור מיוחד, מצחיק מאוד ומלא בכריזמה. תמיד השרה אווירה טובה סביבו ובכל מקום שאליו נכנס. כששמענו על האסון סירבנו להאמין שזה ארי וקשה מאוד לעכל את זה. לא אשכח את החיוך שלו ואני כבר מתגעגע אליו מאוד."

אודי קטינא (60), חובש בכיר בתחנת מד"א בתל אביב: "את ארי ז"ל הכרתי כשהחל להתנדב בתחנה ולעשות משמרות באמבולנס. הוא הצטרף אלי לאמבולנס כאיש צוות והיה מאוד פעיל ומקצועי. הרצון של ארי ז"ל לתרום ולסייע לאחר הובילו אותו להיות מתנדב בולט בתחנה. נער מיוחד מאוד, יצירתי ובעל חוש הומור, חינני ומחויך. היחס החם והאנושי שלו לחולים ולפצועים מאוד בלט בזמן שישב ליד מיטתם באמבולנס בדרך לבית החולים וניתן היה להבחין ברוגע שהשרה עליהם, נער שיכולתי לסמוך עליו. הוא עשה את כל המוטל עליו בכישרון ובמקצועיות והכי חשוב, מהלב. הרצון שלו לתרום ולעזור יותר ויותר בא לידי ביטוי בכל משמרת והוא אף שאף להתקבל לקורס פראמדיקים בצבא. זה עצוב וכואב מאוד, נזכור אותו תמיד"

מנהל מרחב איילון במד"א, אפי בר: "העובדים והמתנדבים במרחב המומים ועצובים. ארי נשר ז"ל היה מלא בשמחה וכישרון ובלט בקרב בני הנוער בתחנה. הוא היה נער מוכשר והקפיד להגיע בקביעות לבצע משמרות בהתנדבות באמבולנסים. נער איכותי עם רצון גדול לתרום ולסייע לאחר. ארי ז"ל יזכר כדמות בולטת וככזה שסחף אחריו חברים נוספים שהצטרפו להתנדבות במד"א. הוא כבר חסר לכולנו."

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "קיבלנו במד"א בצער רב את הבשורה הקשה, העובדים, המתנדבים והנהלת מד"א מחבקים ברגעים קשים אלו את משפחת נשר. ארי ז"ל היה מלח הארץ וניכר עליו החינוך לנתינה שקיבל בביתו, הוא היה נער מיוחד שבמעשיו נתן דוגמא אישית מה היא התנדבות כשבמקביל ללימודיו התובעניים לא ויתר והקדיש מזמנו גם להתנדבות למען הצלת חיים. בגילו הצעיר סייע ארי ז"ל להציל את חייהם של חולים ופצועים לא מעטים, דבר שלא נפסק גם לאחר מותו כאשר קיבלה משפחתו את ההחלטה האצילית להמשיך את דרכו ולתרום את איבריו בתקווה שיצילו את חייהם של אחרים. יהי זכרו ברוך."

צילום: דוברות מד"א

3 תגובות

  1. יהי זכרו ברוך…..
    יזכר כפעלתן וכגיבור חברתי….
    אברי גופו עוזרים לבני אדם להמשיך לחיות….
    תודה לאביו ואימו ואחותו….

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח