חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

נתניהו חשף אתרים של איראן וחיזבאללה, צה"ל מציג תצלומי לווין

ראש הממשלה בנימין נתניהו סיים לפני זמן קצר (חמישי) את נאומו בעצרת הכללית באו"ם בניו יורק. בנאומו חשף נתניהו כי באיראן קיים אתר סודי נוסף בו טהראן מקדמת את פעילותה בנושא הגרעין.

נתניהו ציין כי ישראל חשפה את המקום שנמצא בקרבה של כמספר קילומטרים בודדים מהמבנה בו הכספות שבהן נמצאו המסמכים, כולל התקליטורים של תוכנית הגרעין האיראנית שהצליחו אנשי המוסד לגנוב מלב טהראן.

צילום מסך (האו"ם)
צילום מסך (האו"ם)

נתניהו אף ציין בנאומו כי ישראל יודעת ותמיד תדע מה האיראנים עושים וגם איפה הם עושים את מה שהם עושים. הוא הבהיר כי ישראל תמשיך לפעול כנגד איראן בסוריה, בלבנון, בעיראק ובכל מקום שתנסה לפעול נגדנו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
נתניהו באו"ם (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

ראש הממשלה התייחס גם לחיזבאללה בלבנון ואמר דברים דומים. הוא חשף כי לחיזבאללה שלושה אתרי שיגור טילים הממוקמים בסמוך לשדה התעופה הבינלאומי בביירות. נתניהו ביקש להעביר לחיזבאללה מסר דומה לזה של איראן ואמר כי ישראל יודעת גם מה חיזבאללה עושה בכל רגע ואיפה.

במקביל לנאום נתניהו באו"ם דובר צה"ל מפרסם הערב תמונות של אתרי הטילים של חיזבאללה בלב ביירות.

צילום: דובר צה"ל

בשנה האחרונה חיזבאללה מנסה לבנות תשתית להסבת טילי קרקע קרקע לטילים מדוייקים בשכונת אוזעאי, הסמוכה לשדה התעופה בביירות.

בכירי ארגון חיזבאללה קיבלו החלטה מודעת להעביר את מרכז הכובד של פרויקט דיוק הטילים, בו הם עוסקים מזה זמן, למרחב האזרחי בלב ליבה של העיר ביירות.

האתר הראשון נמצא בתוך אצטדיון כדורגל של נבחרת חיזבאללה.

האתר השני נמצא בסמוך לשדה התעופה הבינלאומי "חרירי" של לבנון.

והאתר השלישי ממוקם במעגנה, בלב שכונת מגורים ובסמוך למבניים אזרחיים המרוחק כ-500 מטרים בלבד ממסלול הנחיתה של שדה התעופה.

כל זאת תוך סיכון מודע של אוכלוסייה לבנונית בלתי מעורבת.

פרויקט הדיוק מתבצע תוך שימוש בידע, טכנולוגיה, מימון והכוונה איראניים. אחד הניסיונות להעברת מכונות המיועדות להסבת טילים למדויקים מסוריה ללבנון הותקף על ידי ישראל ב- 17/9/2018. ישנם אתרים נוספים בביירות ומחוצה לה בהם פועלים גורמי חיזבאללה בניסיון דומה להקמת תשתיות שיהיו מיועדות בעתיד לאחסנה/ הסבה של טילים מדויקים.

ישראל עוקבת אחר האתרים הללו במגוון יכולות ואמצעים, מחזיקה במידע רב על פרויקט הדיוק, ופועלת מולו במענה מבצעי מגוון ובשיטות וכלים שונים. בצה"ל מבהירים כי מאמצים נרחבים הביאו לכך שנכון לספטמבר 2018 אין בלבנון מפעל פעיל שמבצע הסבה תעשייתית לנשק מדויק.

Back to top button