חדשות הארץמבזקיםרצועת עזה

מחבל הרוג ו-90 פצועים בעימותים, רחפן צה"ל נפל בצפון הרצועה

כ- 2,000 פלסטינים התפרעו היום (שני) ברצועת החוף בצפון רצועת עזה, הבעירו צמיגים והשליכו חזיזים ומטענים. לוחמי צה"ל הגיבו לעברם באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם לנוהלי פתיחה באש. עשרות כלי שיט שיצאו מרצועת עזה לעבר שטח מדינת ישראל במטרה ל"שבור" את המצור הוחזרו לאחר שלוחמי חיל הים מנעו מהם להמשיך את המשט.

(צילום: תקשורת ערבית)
(צילום: תקשורת ערבית)

במקביל להתפרעויות בגבול הימי, כ-3,000 פלסטינים הפרו את הסדר בגדר הגבול המזרחי לרצועת עזה. הם הבעירו צמיגים, יידו אבנים ובקבוקי תבערה והשליכו מטענים מאולתרים לעבר גדר הביטחון וכוחות צה"ל. צה"ל השיב באמצעים לפיזור הפגנות ובירי חי בהתאם לנהלים.

משרד הבריאות בעזה דיווח על מחבל אחד, מוחמד פאיז אבו סאדיק בן 21 שנהרג מירי צה"ל ועל 90 פצועים בדרגות פציעה שונות, כאשר 10 מתוכם פצועים מירי חי של צה"ל שהועברו לטיפול בבתי החולים ברצועה. כמו כן דווח על אמבולנס של הסהר האדום ניזוק כתוצאה מפגיעת רימוני גז שירה צה"ל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
המחבל שחוסל, מוחמד פאיז אבו סאדיק
מחבל פצוע בגבול עזה (צילום: תקשורת ערבית)

הפלסטינים אף דיווחו על רחפן של צה"ל שהופל על ידי המתפרעים במהלך הפרות הסדר האלימות בצפון הרצועה. דובר צה"ל אישר כי רחפן נפל בשטח רצועת עזה ומסר כי אין חשש לדליפת מידע.

צילום: תקשורת ערבית

בנוסף, התמודדו היום צוותי הכיבוי ב-10 שריפות בעוטף עזה שנגרמו כתוצאה מבלוני תבערה, בכיסופים התפוצץ רחפן נפץ ולמרבה המזל איש לא נפגע.

צילום: חאמד כבאי נגב מערבי קק"ל

בלון נפץ התפוצץ מעל כיסופים – צילום: חאמד כבאי נגב מערבי קק"ל

במהלך היום פרצו מעל 10 שריפות בעוטף עזה כתוצאה משימוש בבלוני התבערה. ערימת בלונים התפוצצה מעל יער כיסופים וגרמה לפיצוץ. לוחמי האש, עובדי קק"ל ורט"ג (רשות הטבע והגנים) מתרוצצים משריפה לשריפה בניסיון להשתלט על השריפות.

עובדי קק"ל, כבאות והצלה ממחוז דרום ומתנדבים פעלו בשריפות ביער בארי, בכיסופים וביער שמחוני בנחל עוז שנגרמו כתוצאה מבלוני תבערה שנשלחו על ידי מחבלים מרצועת עזה.

שריפה בבארי – צילום: חאמד כבאי נגב מערבי, קק״ל

יער שמחוני – צילום: יואב סעד, קק״ל

יער שמחוני – צילום: יואב סעד, קק״ל

יער שמחוני – צילום: יואב סעד, קק״ל

צילום: אלי כהן דובר כבאות והצלה מחוז דרום

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח