חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

צה"ל מגיב: "חיל האוויר הישראלי לא הסתתר מאחורי שום מטוס"

משלחת צה"ל בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, הציגה בפני בכירים בצבא רוסיה את התחקיר הצה"לי המלא, על הפלת המטוס הרוסי על-ידי ירי נ"מ סורי. התחקיר בוצע והוצג באופן מעמיק, מקצועי ומפורט.

צה"ל מגיב לתחקיר הרוסי שנעשה בעקבות הפלת המטוס הרוסי מעל שמי סוריה ולדבריו של דובר משרד ההגנה הרוסי וציין כי "הפרטים המלאים, המדויקים והעובדתיים, ידועים לאנשי המקצוע העוסקים בדבר בצבא רוסיה ומהם עולה בבירור כי מנגנון מניעת החיכוך פעל ובזמן (כפי שפעל בשנתיים וחצי האחרונות), חיל האוויר הישראלי לא הסתתר מאחורי מטוס כלשהו וכי המטוסים הישראלים היו בשטח האווירי של ישראל בזמן הפגיעה הסורית במטוס הרוסי.

תוצאת הפלת המטוס בידי הסורים היא טרגית וקשה ואנו משתתפים בצער המשפחות והעם הרוסי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד נמסר בהודעת דובר צה"ל כי "התיאום בין צבא ההגנה לישראל לצבא רוסיה הוכיח עצמו מספר רב של פעמים בשנים האחרונות. המשך התיאום הוא אינטרס משותף לנוכח האתגרים האזוריים השונים. יחד עם זאת וכפי שראינו גם הפעם, ציודם של גורמים לא אחראיים בנשק מתקדם מהווה סכנה לאזור ויכול להביא לפגיעה קשה בגורמים הפועלים במרחב.

שלומם וביטחונם של הכוחות הרוסיים הפועלים בסוריה עומד לנגד עיני מקבלי ההחלטות בישראל ובצה"ל ומהווה שיקול משמעותי באישורה של כל פעולה.
צה"ל ימשיך וינקוט בכל הצעדים המתבקשים, כפי שעשה עד כה, להשגת מטרה זו."

"צה"ל ימשיך לפעול על פי הנחיית הדרג המדיני אל מול ניסיונותיה הבלתי פוסקים של איראן להתבסס בסוריה ולחמש בנשק קטלני ומדויק את ארגון הטרור חיזבאללה." נמסר בהודעה.

ארכיון (צילום: דובר צה"ל)

תגובה אחת

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח