חדשות הארץטיוליםמבזקים

לקראת סוכות וחול המועד: 6 טיפים לטיול מוצלח בטבע

חג הסוכות הקרב ובא וחול המועד הנלווה אליו הוא מהתקופות הפופולריות ביותר לטיולים בטבע, כאשר רבבות מטיילים מנצלים את אווירת החג, החופש מהעבודה, מזג האוויר הנעים, כדי לטייל בשמורות הטבע והגנים הלאומים וגם ליהנות משלל פעילויות והדרכות המוצעות לקהל הרחב. יחד עם זאת כדי שהטיול יהיה מוצלח וייזכר כחוויה חיובית עם טעם לעוד כדאי להקפיד על מספר כללים שיבטיחו עד כמה שניתן את הצלחת הטיול.

להלן מספר טיפים שריכזה רשות הטבע והגנים למטיילים בטבע:

הכנה מקדימה :

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אומנם כיף ומרגש לעיתים להיות ספונטני ולרוץ לעבר מסלול טיול בלי הכנה מראש, אבל כדי לסיים את הטיול בטבע באופן מוצלח ולא אחרי עיכוב רציני ולא מתוכנן בלוחות זמנים במקרה הטוב או חילוץ אווירי במקרה הרע, כדאי לתכנן את המסלול מראש ולהיות בקיאים בפרטיו כגון אורכו, משך הטיול, דרגת קושי ולאיזה סוג מטיילים הוא מותאם, בין אם משפחות וגיל ילדים מסויים ובין אם מטיילי אקסטרים. למידע על המסלולים ניתן להיעזר באתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים , בתחנות המידע הפרוסות ברחבי הארץ באזורי הטיול הפופולריים וכו'.

קרדיט: pixabay
קרדיט: pixabay

להישאר על המסלול:

כדי שהטיול יתחיל ויסתיים כמו שצריך, חשוב להצטייד במפת סימון שבילים מעודכנת, לקרוא את הנחיות השילוט המוצב בשטח בכניסה לשמורה ובתחילת המסלול ולהישמע להנחיות הפקחים בשטח. הישארו בשבילים המסומנים שתוכננו בקפידה ואל תתפתו לחרוג מהם גם אם נראה לכם שיש איזה מוקד עניין או נוף שכדאי לראות או לגלות. הדבר עלול לגרום לאיבוד הדרך, לפגיעה בטבע ולסיכון חייכם.

לטייל רק בשעות האור:

הקפידו כי טיול ברגל יתחיל בשעות הבוקר המוקדמות ויסתיים טרם החשכה. ההליכה בשעות החשכה מסוכנת ואסורה בהחלט. ליתר בטחון קחו מרווחי בטיחות בלוחות הזמנים. אם איבדתם את דרככם והלילה קרב, הישארו בקרבת הציר המקורי וצרו קשר טלפוני לסיוע.

הצטיידו בהתאם:

קחו עמכם כמות מים מספקת בהתאם לאופי הטיול. בצפון מומלץ לשאת 3 ליטר מים לאדם ובדרום החם יותר מומלץ 5 ליטר לאדם. לצד זה היערכו עם ציוד מתאים : לבוש מתאים ונוח לטיולים, נעלי הליכה, קרם הגנה, כיסוי ראש וגם טלפון נייד עם סוללה טעונה.

קרדיט: pixabay

עדכנו את מי שצריך בדבר הטיול:

מומלץ לעדכן את הקרובים לכם בפרטי המסלול ולהשאיר הודעה בכתב באתרי הרשות או על חלון הרכב בה יפורטו פרטי המטייל, טלפון, המסלול המתוכנן, מספר משתתפים ולוח זמנים. הדבר קריטי ביותר במידה ותלכו לאיבוד או תתעכבו במסלול ושעת החשכה תתקרב.

קרדיט: pixabay

שימרו על עצמכם אבל גם על הטבע:

הטבע היפה של ישראל הוא של כולנו וחשוב לשמור עליו. הימנעו מלהשאיר לכלוך אחריכם וקחו עמכם שקית זבל לאיסוף הפסולת במהלך המסלול. פסולת האדם, מעבר לכך שפוגעת בנוף ובצד האסתטי של הטבע, מסוכנת מאוד לבעלי החיים שעלולים להיחנק ממנה ומגבירה גם את הסכנה לשריפות. אל תאכילו את חיות הבר גם אם נראה לכם שזה מתבקש, מאחר והדבר עלול לשנות את התנהגותן ולפגוע בהן בסופו של דבר. במהלך החג רשות הטבע והגנים תציב עשרות תחנות מידע ברחבי הארץ באזורי הטיול הפופולריים ומעבר להדרכה והכוונת המטיילים תחלק גם שקיות זבל למטיילים ומדריכי כיס לטיול בטוח. מוזמנים לבוא לבקר.

צילום: חדשות MivzakLive
צילום: חדשות MivzakLive

בתוך כך רשות הטבע והגנים מרחיבה בחג הסוכות את תכנית "משפחה פורצת דרך" בו היא קוראת למשפחות מטיילים להצטרף לפקחי הרשות בשמירה על הטבע וניקיון הסביבה בתקופה בה המוני מטיילים פוקדים את שמורות הטבע והגנים הלאומים ויוצאים לטייל. במסגרת התכנית משפחות יכולות להירשם לאחד מ-50 מסלולי טיול המוצעים בשטחים הפתוחים , לקבל ערכה מיוחדת של משפחה פורצת דרך ובמקביל לטיול בטבע לסייע בניקיון המסלול, בדיווח על מפגעים ומוקדי אש אם קיימים.  בכך לשלב חווית טיול עם פעילות התנדבותית ערכית בשביל הסביבה. פרטים באתר רשות הטבע והגנים ובמוקד *3639

Back to top button