איראןחדשות חוץמבזקים

24 הרוגים ועשרות פצועים במתקפת חמושים על מפגן צבאי באיראן

כלי תקשורת באיראן דיווחו הבוקר (שבת) כי במתקפת טרור שהתרחשה במהלך מצעד צבאי שנערך בעיר אהוואז שבדרום מערב המדינה נהרגו 24 בני אדם וכ-60 נפצעו.

על פי הדיווחים מרבית ההרוגים הם חיילים של משמרות המהפכה וכי שניים מהתוקפים נורו למוות ושניים אחרים נעצרו על ידי הרשויות. עוד דווח כי בין ההרוגים היו שומרי ראשו של מפקד משמרות המהפכה בדרום-מערב המדינה.

שר החוץ האיראני, מוחמד זריף התייחס למתקפת הטרור בחשבון הטוויטר שלו, "מחבלים שגויסו ואומנו על ידי משטר זר תקפו באהוואז. ישנם ילדים ועיתונאים בין ההרוגים. מאחורי הפיגוע עומדים נותני חסות לטרור האזורי ובראשם ארצות הברית שאחראית להתקפות כאלה. איראן תגיב במהירות ובנחישות להגנה על חיי אזרחיה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בשעות האחרונות עלו לא מעט האשמות וטענות כלפי ארגונים ומדינות שונות האחריות לפיגוע. בין הדיווחים פורסם מפי הדובר של הצבא האיראני כי התוקפים חומשו ומומנו על ידי שתי מדינות במפרץ בתמיכה של ארצות הברית וישראל. לטענתו המוסד הישראלי ושירותי הביון האמריקנים הם שאימנו את החמושים שביצעו את התקיפה.

רשת "אל-ג'זירה" דיווחה כי הנשיא האיראני חסן רוחאני השתתף במצעד ועזב בעקבות המתקפה, אך הדיווח התברר בהמשך כלא נכון וכי רוחאני לא היה במצעד זה בשעת ההתקפה.

השלטונות באיראן מסרו כי ארגון טרור מקומי הנתמך על ידי סעודיה דיווח שהוא שעומד מאחורי ההתקפה, אך לפני זמן קצר הוציא ארגון דאע"ש הודעה בה נטל אחריות ל"מתקפת הטרור" במפגן הצבאי באיראן.

נטילת אחריות של ארגון מקומי
הודעת דאעש על נטילת האחריות למתקפה באהוואז
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח