חדשות הארץמבזקיםרצועת עזה

עימותים בגבול עזה: מחבל נהרג ו-159 נפצעו, לוחם צה"ל נפצע קל

משעות אחר הצהריים (שישי) מתקהלים למעלה מעשרת אלפים מתפרעים במספר מוקדים לאורך הגדר ברצועת עזה משליכים מטענים ורימונים, מבעירים צמיגים ומיידים אבנים לעבר לוחמי צה"ל וגדר המערכת. במהלך האירועים בוצעו מספר ניסיונות חציה של גדר המערכת. לוחמי צה״ל מגיבים באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש.

לוחם צה"ל נפצע הערב (שישי) באורח קל מרסיסים כתוצאה ממטען צינור שנזרק לעבר גדר המערכת בצפון רצועת עזה. החייל טופל בשטח ופונה לאחר מכן להמשך טיפול בבית החולים ברזילי באשקלון.

העימותים נמשכים לאורקך גבול רצועת עזה ומשרד הבריאות דיווח לפני זמן קצר כי מחבל הרוג ראשון הגיע לבית החולים שיפא בעזה. על פי הדיווח המחבל בשנות ה- 20 אך זהותו טרם ידועה. כמו כן דווח כי עד לשעה זו ישנם 159 פצועים בעימותים עם כוחות צה"ל, מתוכם 4 במצב קשה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף מדווחים הפלסטינים על עשרות מחבלים שהצליחו לחצות את גדר הגבול משרחית לאל בוריג' שבמרכז הרצועה. חיילי צה"ל מגיבים באמצעים לפיזור הפגנות וירי חי על פי נוהלי פתיחה באש. במוקד אחר נראה מחבל חוצה את גדר המערכת ומטפס על גבעה בה מוצבת עמדה של כוח צה"ל, לאחר מכן שב על עקבותיו.

מדובר צה"ל נמסר כי "לנוכח האירועים בוצעו מספר תקיפות באמצעות כלי טיס של צה"ל במרחב צפון הרצועה."

מחבל מטפס לעבר עמדת צה"ל בגבול עזה
פינוי פצועים בגבול עזה
Back to top button