צרכנות

כל מה שרציתם לדעת על פיצויי פיטורין

הנושא של פיצויי פיטורין מעניין עובדים רבים שלא טוב להם במקום עבודתם, ועם זאת אינם מעוניינים להתפטר מתוך חוסר רצון לאבד סכומים משמעותיים של כסף. ממתי מגיעים לעובד פיצויי פיטורין? מתי אפשר להתפטר ובכל זאת לקבל את הפיצויים? איך מחשבים את הסכום? האם כדאי להתייעץ עם עו"ד דיני עבודה?

הבה נעשה סדר בשאלות הללו ובשאלות נוספות הקשורות לפיצויי פיטורין.

התנאים לזכאות לקבלת פיצויים פיטורין

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על מנת לקבל פיצויים במקרה של פיטורין, על העובד לעבוד במשך שנה אחת לפחות באופן רצוף באותו מקום עבודה. הואיל ויש מעסיקים המנצלים זאת כדי לפטר עובדים בסמוך לסיום השנה הראשונה מתוך רצון להתחמק מתשלום פיצויים, קיים סייג המאפשר לעובד שפוטר בנסיבות כאלה לדרוש פיצויי פיטורין כאילו עבד שנה מלאה באותו מקום.

למה הכוונה ב"אופן רצוף"?

הכוונה היא שבמהלך השנה הזו היו בין העובד למעביד יחסי עבודה ללא הפסקות שעלו על פרק זמן של שלושה חודשים. כך למשל אם עובד יצא למילואים, לחופשה, לפגרה בתשלום, לימי מחלה, לשביתה וכן הלאה, היעדרויות אלה לא ייחשבו כקוטעות את רצף יחסי העבודה.

מתי דינה של התפטרות כדין פיטורין?

לא ניתן לענות על השאלה באופן גורף משום שכל מקרה לגופו, ועל מנת לוודא כי מדובר בנסיבות שכאלה יש להתייעץ עם עו"ד דיני עבודה, אולם להלן מספר דוגמאות מייצגות:

  • עובד שהתפטר עקב הרעת תנאים משמעותית
  • עובד שעבודתו הופסקה עקב פטירת המעביד או פשיטת רגל של המעביד
  • עובד שהלך לעולמו, שאריו זכאים לפיצויי פיטורין כאילו פוטר
  • עובד שהתפטר בגלל מצב רפואי קשה שלו או של מי מבני משפחתו

יש כמובן דוגמאות נוספות, שונות ורבות, וכאמור יש להתייעץ עם עורך דין לגופו של כל עניין.

איך מחשבים את גובה פיצויי הפיטורין?

גם לשאלה זו, למרבה הצער, לא ניתן לענות באופן גורף משום שחישוב גובה הפיצויים תלוי בסוג העובד (שעתי, חודשי, קבלני וכיו"ב) ובאופן העסקתו. באופן כללי ניתן לומר כי פיצויי הפיטורין מחושבים לפי מכפלה של המשכורת האחרונה בשנות הוותק של העובד, אולם על מנת לקבל תשובה חד משמעית מומלץ לפנות לעורך דין.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח