מבזקיםסוריהצבא וביטחון

תמונות לוויין: בתקיפת ישראל בסוריה הושמד מחסן תחמושת ומטוס

תמונות לוויין שמפרסמת הערב (רביעי) חברת (ImageSat International (ISI מציגות את גודל ההרס שנגרם כתוצאה מתקיפת מטוסי הקרב של חיל האוויר בלטקיה שבסוריה. בתמונות נראה מחסן תחמושת בגודל 155 מטר על 35 מטר שהושמד לחלוטין ובנוסף שרידי מטוס בואינג 747 איראני של חברת "פארס אייר קאשם", המזוהה עם משמרות המהפכה שהושמד אף הוא.

במהלך התקיפה נפגע מטוס תובלה רוסי "איל-20" שהוביל למשרד דיפלומטי עם הרוסים. דקות לפני כניסת יום הכיפורים ראש הממשלה בנימין נתניהו מיהר להתקשר לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין על מנת להביע את צערו על הרג 15 אנשי הצוות הרוסיים שהיו על המטוס אך עם זאת נתניהו לא התנצל ולא לקח אחריות על הפלת המטוס. נתניהו הטיל את האשמה על סוריה שביצעה את הירי ממערכת ההגנה האווירית שהפילה את המטוס והדגיש כי גם לחיזבאללה ואיראן האחריות בשל פעילותם בשטח סוריה.

ראש הממשלה ציין בפני הנשיא פוטין את החשיבות של המשך התיאום הביטחוני בין ישראל לרוסיה, שהצליח למנוע אבדות רבות משני הצדדים בשלוש השנים האחרונות והדגיש כי ישראל נחושה לבלום את ההתבססות הצבאית האיראנית בסוריה, ואת ניסיונותיה של איראן, שקוראת להשמדת ישראל, להעביר לחיזבאללה נשק קטלני נגד ישראל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נתניהו אף אמר לנשיא פוטין כי ישראל נכונה להעביר לרוסיה את כל הפרטים הנחוצים לתחקור האירוע, והציע לשלוח את מפקד חיל האוויר למוסקבה כדי להעביר את מלוא הפרטים הנחוצים.

קרדיט: צילום וניתוח מודיעיני ISI
קרדיט: צילום וניתוח מודיעיני ISI
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח