חדשות חוץמבזקים

הפלת המטוס הרוסי בסוריה: שגריר ישראל במוסקבה זומן לשיחה

שגריר ישראל במוסקבה, גרי קורן הוזמן היום (שלישי) לשיחת נזיפה במשרד החוץ הרוסי בעקבות התקרית שאירעה אמש עם מטוס חיל האוויר הרוסי מדגם "איל-20" שהופל בסוריה. כך דווח בסוכנות הידיעות הממלכתית ברוסיה "ריה נובוסטי".

על פי הדיווח ישראל עדכנה את רוסיה דקה אחת בלבד לפני התקיפה. "שגריר ישראל הוזמן למשרד החוץ בקשר למצב הנוכחי", נמסר בהודעת משרד החוץ הרוסי.

משרד ההגנה של הפדרציה הרוסית דיווח כי ב- 17 בספטמבר בסביבות השעה 23:00 התקשורת עם המטוס הרוסי "איל-20" שהיה 35 ק"מ מחוף הים התיכון איבד את הקשר עם בסיס חיל האוויר הרוסי בחמימים שבלטקיה. עוד נמסר ממשקד ההגנה הרוסי כי הסביבות השעה הזו תקפו ארבעה מטוסי קרב F-16 ישראליים מטרות סוריות בלטקיה. על פי נתוני המשרד של הפדרציה הרוסית, התקיפה בוצעה תוך שימוש בחסות המטוס הרוסי אשר גרמה למערכות ההגנה האוויריות של סוריה לשגר טיל מסוג S-200 לעבר המטוס הרוסי ולהפילו. 15 אנשי צוות רוסים שהיו על המטוס נהרגו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
בניין משרד ההגנה הרוסי במוסקבה

ממשרד הביטחון הרוסי נמסר כי המטוסים הישראליים יצרו בכוונה מצב מסוכן באזור לטקיה. לא ייתכן שבישראל לא ראו את המטוס הרוסי מגיע לנחיתה. כמו כן באותה עת ישראל לא הזהירה את הגורמים הרלוונטיים הרוסים על הפעולה המתוכננת באזור לטקיה. "הצבא הרוסי רואה בפעולותיה הפרובוקטיביות של ישראל עוינות ושומרת לעצמה את הזכות לפעלות תגובה הולמות", נמסר בהודעה.

בנוסף שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו שוחח עם שר הביטחון, אביגדור ליברמן והטיל על ישראל את האחריות למותם של 15 אנשי הצוות שהיו על המטוס הרוסי שהופל. בלשכת שר הביטחון אישרו כי אכן התקיימה שיחה כזו בין השניים אך לא מסרו פרטים אודות תוכן השיחה.

חבר הכנסת יואב קיש הגיב לתקרית עם המטוס הרוסי וכתב בטוויטר כי "יש להתנגד לניסיון ההגדרה הרוסית שישראל אחראית להפלת המטוס הרוסי. הגורם היחידי האחראי הוא מי שלחץ על כפתור שיגור הטיל שהפיל את המטוס".

מטוסים צבאיים רוסיים בבסיס חיל האוויר חמימים שבלטקיה, סוריה
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח