בריאותמבזקים

פרופ' רובינזון: "צום יום הכיפורים עלול להזיק לחולי סרטן"

ערב יום כיפור 2018 חל השנה ביום שלישי ה-18 בספטמבר, תשע"ט. לקראת החג, ממליצה האגודה למלחמה בסרטן לחולי סרטן, לא לצום, אלא רק באישור הרופא המטפל. ההמלצה חיונית במיוחד לאלו הנמצאים בעיצומם של טיפולים, שכן צום דורש מוכנות וכשירות גופנית תקינה לצד כוחות נפש, שמתדלדלים אצל חלק מהחולים במהלך הטיפול. חשוב לדעת כי לטיפולים הרפואיים במחלות הסרטן השפעה על הגוף ומידת עוצמתם שונה מחולה לחולה. לעיתים קרובות, משפיעים הטיפולים גם על האיברים הבריאים בגוף, לכן כאשר החולה ניזון היטב, סיכויי ההתאוששות של איברים אלה טובים יותר. חולים אשר יוותרו על הצום השנה עקב הטיפולים החיוניים, יוכלו לשוב לחיים רגילים ומנהגי החג בעתיד לאחר ההחלמה.

האונקולוג, פרופ' אליעזר רובינזון, יו"ר האגודה למלחמה בסרטן מסביר כי: "צום הוא מנהג הדורש מסוגלות גופנית ועלול להזיק לחולי סרטן. הוא יכול לגרום לתופעות לא נעימות ולפגוע במערכות רבות החשובות כל כך לחולי סרטן והחיוניות לתפקוד הגוף. חשוב שכל חולי סרטן, גם אם נהגו לצום ביום כיפור עד היום, יפנו לרופא המטפל, ולא יחליטו לצום ללא קבלת יעוץ רפואי, במיוחד אלו הנמצאים כיום עדיין בטיפולים".

האגודה למלחמה בסרטן הוציאה לאור חוברת הנחיות הנקראת הטיפול התזונתי התומך בחולי סרטן, הכוללת מידע מעודכן, כיצד מחלת הסרטן משפיעה על הצרכים התזונתיים וכן המלצות לתפריט מאוזן ואכילת מגוון סוגי מזון. חשוב לדעת כי הגוף זקוק לאנרגיה ולחומרים נוספים לקיומו ולתפקודו התקין. חומרים אלה מהווים את אבות המזון, והגוף מקבל אותם מהמזון אותו אוכלים. חלק מהחומרים הנמצאים במזון דרושים לגוף בכמויות מזעריות, אך הם חיוניים לתפקודו התקין. הגוף נמצא בתהליך דינמי מתמיד – תאים נהרסים ונבנים מחדש. חומרי הפירוק של התאים שנהרסו מופרשים מהגוף ויש צורך להחזירם. את החוברת ניתן לקרוא באתר האגודה למלחמה בסרטן או לקבלה ללא תשלום בדואר בפניה למוקד הטלמידע באתר או בטלפון המאויש 24 שעות ביממה שמספרו 1800-599-995.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
פרופ' רובינזון (צילום: אילן ספירא)
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח