חדשות הארץמבזקים

תביעת דיבה נגד עיתון "ישראל היום", העורך ביסמוט והתחקירן ביגמן

התנועה לאיכות השלטון ועו"ד ד"ר אליעד שרגא הגישו תביעת דיבה נגד עיתון "ישראל היום", בועז ביסמוט ועקיבא ביגמן.

התנועה לאיכות השלטון ועו"ד ד"ר אליעד שרגא הגישו אמש (חמישי) תביעת דיבה נגד עיתון "ישראל היום", עורך העיתון בועז ביסמוט והתחקירן עקיבא ביגמן, בעקבות הפרסום בו נאמר כי יו"ר התנועה כינה את רה"מ נתניהו "בוגד".

בדצמבר 2017 במסגרת הפגנות המחאה כנגד השחיתות שהתקיימה בתל אביב, נשא יו"ר התנועה לאיכות השלטון עו"ד ד"ר אליעד שרגא דברים מטעם התנועה. שרגא התייחס בנאומו, בין היתר, למכתב עליו פורסם בתקשורת שנשלח לכאורה לקנצלרית גרמניה בהתייחס לצוללות ואמר: "בשבוע שעבר גבירותי ורבותי הזכרתי לכם את אותה יד נעלמה שבגדה במולדת וכתבה את המכתב שמתיר לגרמנים למכור למצרים צוללות מתקדמות. … בגדו במולדת ושלא יספרו לכם שטויות. יד נעלמה שמפקד חיל הים לא מכיר אותה. יד נעלמה שהרמטכ"ל לא מכיר אותה. יד נעלמה ששר הביטחון לא מכיר אותה. יד נעלמה שאפילו נשיא המדינה לא מכיר אותה. אף אחד לא יודע מי כתב את המכתב. מי כתב את המכתב?…"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנאומו לא התייחס עו"ד שרגא בכלל לאף אדם ולראש ממשלת ישראל בפרט, ושמו לא הוזכר כלל בכל הנוגע למכתב. למרות זאת, ביום 1.1.2018 פורסמה בעיתון ובאתר האינטרנט של "ישראל היום" כתבה תחת הכותרת "התנועה לזילות השלטון", בה נכתב, בין היתר: "כשיו"ר התנועה לאיכות השלטון מכנה את ראש הממשלה 'בוגד', ראוי להתעכב על כך. 'מושחת' כבר שמענו, 'חזיר', 'מחרחר מלחמה' ואפילו 'פשיסט' אלו הנעימות הרגילות בשדרות רוטשילד, אבל 'בוגד' זה כבר משהו אחר. במי הוא בוגד? לטובת מה? ובכן, כאן נכנסים למחוזות הקונספירציה והספקולציות התקשורתיות".

פרסום זה נכתב בידי עקיבא ביגמן ואושר והובא לפרסום בידי בועז ביסמוט. השוואת הנאום המקורי עם הנכתב בכתבה מלמדת שהנתבעים פרסמו על התנועה ועל יו"ר התנועה דברי שקר המוציאים את דיבתם רעה. בנאומו מעולם לא אמר עו"ד שרגא כי ראש ממשלת ישראל "בוגד" כלשון הפרסום בעיתון ומעולם לא האשים את ראש ממשלת ישראל ב"בגידה במדינה". בנוסף, אף הגדילו הנתבעים והשתמשו במילים שכלל לא נאמרו או הושמעו בנאום כגון "חזיר", "מחרחר מלחמה", "פשיסט".

פרסומים אלה, שהופצו בפני מאות אלפי בני אדם, מהווים לשון הרע כהגדרתו בחוק, הם משפילים את התנועה ויו"ר התנועה בעיני הציבור, ועושים אותם למטרה לשנאה, לבוז או ללעג. כמו כן, הם במכוון נועדו לפגוע בצורה אנושה בפעילותה הציבורית של התנועה ולעורר כלפיה דה לגיטימציה כנראה ממניעים זרים וייתכן שאף פוליטיים. התנועה והעומד בראשה נלחמים מזה כמעט שלושים שנה למען איכות השלטון בישראל ואינם מוכנים ששמם הטוב יירמס ויושם ללעג ולקלס בידי הנתבעים.

עיתון ישראל היום (צילום: חובב שירה)

3 תגובות

  1. הרי ברור שהעורך דין המכובד דר' אליעד שרגא התכוון לטוראי יחזקאל טננבאום שהתגייס כבר לפני 4 חודשים. בגלל שמו הגרמני של הכותב ממשלת גרמניה פעלה על פיו. כל פרוש אחר של דברי הדר' מסולף.

  2. הפרשנות של עקיבא ביגמן (ישראל היום) לדברים של אליעד שרגא – סבירה בהחלט. כשמישהו מדבר על בוגד שמאשר לגרמניה למכור צוללות למצרים ובאותה נשימה מוריד את האשמה משר הביטחון – סביר להניח שהוא מתכוון לראש הממשלה. למעשה, אפשר להחזיר לעו"ד שרגא באותה מטבע ולתבוע אותו על לשון הרע מרומזת.

Back to top button