אינטרנטמבזקיםמשפטי/פלילי

צו חסימת גישה: ספקיות האינטרנט חסמו את אתר "סקס פורום"

בעקבות פעילות משותפת של מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, ביחד עם משטרת-ישראל, ימ"ר תל-אביב, ניתן לאחרונה בבית המשפט המחוזי בתל אביב (בפני כב' השופט בני שגיא) צו הגבלת גישה מתוקן נגד אתר האינטרנט www.sexforum.co.il אשר המשיך פעילותו העבריינית באמצעות כתובת דומיין (שם מתחם) אחרת.

כזכור, האתר www.sexforum.co.il היה בעבר חלק בלתי נפרד מפורטל צריכת הזנות "סקס אדיר", ועמד לאחרונה במרכז ביקורת ציבורית, עת נחשפו דיווחי לקוחות מתוך האתר בדף פייסבוק בשם "When he pays" אשר פרסם ציטוטים מתוך חוות הדעת שהעלו צרכני הזנות. חוות הדעת הכלולות בפורום כוללות התייחסות מחפיצה ומבזה לנשים בזנות תוך התייחסות להופעתן החיצונית, לרמת השירותיות שלהן בתחום הזנות, ל"שמחת החיים" שהן הפגינו תוך כדי מעשה הזנות, לרמת השחיקה שלהן מה"עבודה". כן נכללו בפורום תיאורים אנטומיים של איבריהן המוצנעים של הנשים בזנות.

באחת מחוות הדעת באתר, התייחס אחד הגולשים לאישה בזנות ורשם את הדברים הבאים: "פעם היא היתה הרבה יותר רזה (משהו כמו 20 ק"ג לדעתי) ועם הרבה יותר תשוקה. הביקור אצלה היה חוויה מיוחדת. היום, למרות שהיא לא תקתקנית, היא לא יותר מצל חיוור של עצמה בהשוואה לפעם. כן, היא משתדלת. כן, היא נחמדה מאד אבל רואים עליה שהיא עייפה, שחוקה, גמרה את הסוס או איך שלא תקראו לזה. אז אם תשאלו אותי עליה לפני 10 שנים (ואפילו פחות) – הייתם מקבלים המלצה חמה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ביום 28.6.2018 הוציא כב' השופט בני שגיא מבית-המשפט המחוזי בתל-אביב צו לחסימת גישה אל הפורום, זאת מכוח סמכותו על פי חוק סמכויות לשם מניעת ביצוע עברות באמצעות אתר אינטרנט משנת 2017. לאחר הוצאת הצו וביצועו על-ידי ספקיות הגישה לאינטרנט, המשיך האתר את הפעילות העבריינית מכתובת אינטרנט אחרת. המהלך אפשר לפורום לפעול, הגם שחלה ירידה משמעותית בכמות הגולשים אליו.

מכל מקום, במחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הוחלט לפעול נגד כתובת האינטרנט החדשה, ועל כן הוגשה הבקשה לצו מתוקן. הצו שהוצא הופץ לספקיות הגישה לאינטרנט לצורך ביצוע החסימה בפועל.

מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, ד"ר חיים ויסמונסקי, ציין כי בכוונת הפרקליטות להמשיך את השימוש בסעדים הקיימים על פי חוק זה, וזאת כחלק מתפישת ההפעלה של הפרקליטות בתחום המאבק בפשיעה המקוונת. לפי תפישה זו, יש לפעול באופן משולב, הן כלפי מבצעי העברות באמצעות האינטרנט והן כלפי העברות עצמן, זאת כאשר לא ניתן להגיע לחשיפה והעמדה לדין של מבצעי העברות. במחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הסבירו כי המשטרה והפרקליטות ממשיכות לאסוף חומרים הנוגעים לאתרי אינטרנט ישראליים המבצעים פעילות עבריינית, ובקרוב תוגשנה בקשות נוספות להסרה או חסימת גישה לאתרים אלה.

אילוסטרציה (קרדיט: pixabay)

תגובה אחת

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח