חדשות חוץמבזקיםצבא וביטחון

דיווח: סעודיה רכשה מישראל את מערכת "כיפת ברזל"

אתר החדשות הקטארי "אל חליג' אונליין" מדווח כי היחסים בין סעודיה לישראל ממשיכים להתקרב ובשבועות האחרונים הגיעו לשלב חסר תקדים. מקורות דיפלומטיים חשפו בפני אתר החדשות כי ריאד רכשה מישראל את מערכת ההגנה האווירית ליירוט רקטות "כיפת ברזל". על פי הדיווח סעודיה ביקשה לאחרונה לרכוש את מערכת הטילים נגד טילים והצליחה לשכנע את הצד הישראלי למכור לה אותה. הרכישה בוצעה בתיווך ארצות הברית במהלך פגישות משולשות (ישראל-סעודיה-ארה"ב) סודיות בוושינגטון.

הגורמים ציינו כי יחסי ישראל-סעודיה נמצאים במצב הטוב ביותר שהיה אי פעם בהיסטוריה וכי הרמטכ"ל רא"ל גדי אייזנקוט אמר בראיון לאתר החדשות הסעודי "אילאף", שפועל מלונדון כי הוא מוכן לשתף מידע מודיעיני עם סעודיה על מנת לסכל את השפעתה של איראן על האזור.

עוד דווח באתר הסעודי "אילאף" כי גורם צבאי בכיר בישראל חשף שני מפגשים עם אמירים סעודיים לאחרונה ואמר להם "אתם לא אויבינו עוד", בהתייחסו לישראל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עסקת המכירה אמורה להיכנס לשלב הביצוע במהלך חודש דצמבר השנה כשהמערכת הראשונה תגיע לריאד. היא תוצב על גבול המדינה עם תימן בעקבות ירי הרקטות של המורדים החות'ים בתימן, כפי שסוכם בין הצד הישראלי למתווך האמריקני.

מקורות דיפלומטיים שהעדיפו להישאר בעילום שם בשל הרגישות של המצב אמרו כי "בתחילת השיחות ישראל דחתה בתוקף אפשרות של מכירת מערכת "כיפת ברזל" לכל מדינה ערבית, בתואנה כי הדבר עלול להוות איום ממשי על האינטרסים הביטחוניים של ישראל באזור, אך לאחר התערבות ארה"ב הסכימה ישראל למכור את המערכת המתוחכמת לערב הסעודית". המקורות ציינו כי "סעודיה תשלם סכום גבוה של עשרות מיליוני דולרים לרכישת המערכת ונחתם הסכם תחת התחייבות סעודית באמצעות המתווך האמריקני כי המערכת לא תהווה שום איום ביטחוני על ישראל ובעלות בריתה באזור בטווח הקצר או הארוך".

מערכת כיפת ברזל (צילום: דובר צה"ל)
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח