חדשות הארץמבזקים

"חוסר רצון מדהים מצד פוליטיקאים להציל נפשות, לא מאוחר לתקן"

הדו"ח החדש של אמנסטי אינטרנשיונל "בקו האש: זכויות אדם ומשבר האלימות המזוינת בארצות הברית", שמפורסם היום (רביעי), קובע כי ממשלת ארצות הברית אפשרה לשימוש בנשק במקרים אלימים להפוך למשבר זכויות אדם של ממש. הדו"ח בוחן את האופן שבו נשקפת סכנה מסויימת לכל ההיבטים של חיי האזרחים בארצות הברית בשל הגישה נטולת המגבלות כמעט לכלי נשק, ללא ניסיון אמיתי ומשמעותי לרגולציה לאומית.

בעוד שברוב מדינות העולם ישנן תקנות רישיון ומערכות רגולציה בתחום הנשק, בארצות הברית אין מערכות כגון רישום לאומי, וב-30 מדינות ניתן לשאת נשק ללא כל רישיון.

מרגרט הואנג, מנכ"לית אמנסטי אינטרנשיונל ארצות הברית, אמרה: "ממשלת ארצות הברית מעניקה עדיפות לבעלות על נשק על פני זכויות אדם בסיסיות. אף על פי שהוצעו פתרונות רבים, ישנו חוסר רצון מדהים מצידם של פוליטיקאים להציל נפשות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

דובר אמנסטי אינטרנשיונל ישראל, גיל נוה, אמר כי "ראוי שממשלת ישראל, ובראשה השר לביטחון פנים גלעד ארדן, יקראו בתשומת לב רבה את הדו"ח ויהפכו את ההחלטה להרחיב עד כדי הפקרות מוחלטת את תחום מתן הרישיונות לנשק בישראל. עוד לא מאוחר לתקן את ההחלטה הבעייתית שנתקבלה בתואנות ביטחוניות בתהליך זריז מאוד. עוד לא מאוחר למנוע משבר כללי בחברה הישראלית, ולצמצם את משבר הנשק בקרב הפלסטינים אזרחי ישראל".

הדו"ח המקוצר – לחצו לצפייה והורדה

הדו"ח המלא – לחצו לצפייה והורדה

Back to top button